در این گزارش به تماشای تصاویری می نشینید که بعد از دیدن اون ها، از اینکه در زمان عکس ها زندگی نمی کرده اید، بیان رضایت می کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: شاید بعضی وقتا در گشت و گذارهای اینترنتی که داشته اید، به عکس ها و تصاویری رسیده اید که به نظرتون عجیب و متفاوت بوده ان، البته در این که فرق خیلی از گذشته تا امروز وجود داشته، شکی نیس؛ اما عکس های مشکی و سفید با مدل لباس های قدیمی و سبک زندگی سنتی واسه هممون عجیبه. با اینحال در میان همین تصاویر، بعضی وقتا به عکس هایی می رسیم که وحشت ما رو چندبرابر می کنن، اینکه زندگی در بعضی زمان ها خیلی سخت بوده و اصلا به نظر می رسد هیچ کدوم از این حوادث روی کره زمین اتفاق نیفتاده ان.

استخری که اسیدپاشی می شد

شاید در این عکس هیچ چیز عجیبی به چشمتون نمی آید، اما اینجا استخر یه هتل به مدیریت جیمز بروکه. صاحب هتل در این تصویر که بوسیله هوراس کورت در سال ۱۹۶۴ گرفته شده، در حال ریختن اسید در استخره. استخری که پر از آدمه، اونم کسائی که بیشتر رنگین پوست حساب می شن. این اتفاق بسیار ترسناک و عجیبه، اما نکته عکس اینه که اینجور اتفاق هایی در اون زمان زیادی هم عجیب به نظر نمی رسیده و در مورادی حتی طبیعی بوده که این رفتارای مشابه با رنگین پوستان شه. استخر هتل فقط واسه سفیدپوستان بوده و در تصویر تلاش مدیر واسه بیرون کردن بقیه از استخر رو می بینیم.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عوامل ایجاد کننده گودی کمر

کلوب خنده بوداپست

شاید اگه بشنوین جایی یا در کشوری «کلوپ خنده» راه انداخته ان، در اول براتون عجیب به نظر می رسد و بعد فکر می کنین عجب ایده خوبی! اما وقتی در سال ۱۹۳۰ مجارستان تصمیم به راه اندازی کلوپ خنده در بوداپست کرد، اصلا هم اتفاق باحال و مثبتی به نظر نمی رسید. در ان سال ها مجارستان با مشکل خودکشی در کشور دست و پنجه نرم می کرد، طوریکه به نظر می رسید اثرات جنگ جهانی اول روی زندگی و رفتار آدم ها تا جایی تاثیر گذاشته بود که آمار خودکشی خیلی بالا رفت و از همین رو دولت عزمشو جزم کرد واسه ایجاد روحیه و امید به زندگی کلوپ خنده راه بندازه و حتی در اون به آموزش شکل های جور واجور خنده بپردازه. در این تصویر گروهی از افراد در مدرسه رو می ببینن که با نوارهای پزشکی تمرین خندیدن می کنن.

کودکانی واسه فروش

شک نداشته باشین تماشای این تصویر بسیار دلخراشه، اصلا می تونید تصور کنین که کودک هستین و می دونین که مادر خودتون شما رو واسه فروش جلوی در گذاشته؟ اصلا مهم نیس دلیل این کار چیه، شک نداشته باشین حال خیلی بدیه، مخصوصا واسه یه بچه که حتما هم درک درستی از دنیای دور و بر خودش نداره. البته از طرف دیگه ماجرا رو هم باید دید، مادر باردار رو تصور کنین که به اندازه ای فقیره که از پس پشتیبانی بچه هاش برنمی آید و مجبور شده آخرین راه حلی که به نظرش می رسد رو انتخاب کنه، اون جگرگوشه هاش رو واسه فروش گذاشته. شاید واسه همینه که خجالت زده صورتش رو از دوربین برگردونه. این عکس در سال ۱۹۴۸ در بخش های خارجی شیکاگو گرفته شده. بچه های داخل تصویر از دو تا ۶ سال سن دارن. سال ها بعد که خبرنگاران این بچه ها رو در خونه های بقیه پیدا کرده ان، زندگی شادی نداشتن، تا جایی که یکی از دخترها با عصبانیت مادر واقعی اش رو خطاب قرار داده و گفته «اون باید در جهنم بسوزد.»

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های جدید حامد بهداد

عکسای تلخ اما دیدنی تاریخ

فیلی در بند الکتریسیته

این عکس رو سال ۱۹۰۳ در یکی از پارک های تفریحی در شمال امریکا ثبت کرده ان. فیلی به دلیل اینکه یکی از تماشاگرهایی که حالت طبیعی هم نداشته و با سیگار بدنش رو سوزونده بود، کشته، مقصر شناخته شده و براش حکم اعدام گذاشته ان؛ اونم با الکتریسیته. در اون سال ها در سیرک ها با حیوانات بدرفتاری های زیادی می شده، طوریکه انجمن پشتیبانی از حیوانات واسه جلوگیری از ادامه این رفتارها همه رو تعطیل می کنه.

کالسکه ضد سم

شاید با دیدن این عکس فکر می کنین فردی که تو یه آزمایشگاه فوق سری کار می کنه، در حال حمل یکی از خطرناک ترین ماده های دنیاس و واسه اینکه در محیط پخش نشه، اون رو در محفظه ای بسیار محکم بسته بندی کرده ان؛ اما باید بگیم به طور کامل از مرحله پرتین، حمل کننده واقعا یه مادره که فرزندش کوچکش رو در کالسکه می بره! این اندازه حفاظت به دلیل ترس از حمله های شیمیایی بوده که بچه و مادر سالم بمونن یا آسیب کمتری ببینه. عکس در دهه ۳۰ میلادی در انگلستان گرفته شده.

عکسای تلخ اما دیدنی تاریخ

کودکان در قفس

بله، شک نداشته باشین این تصویر در دنیای امروز بسیار غیر معموله، اما در سال ۱۹۳۰ اصلا این طور نبوده! در اون زمان مادران بنا به پیشنهاد یه دکتر فکر می کردن باید بچه ها خود رو درون یه قفس و بیرون از پنجره بذارن تا «خونشون تصفیه شه»!

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های خنده دار / ۵ مرداد ۹۳

بستن پا

حتی نگاه کردن به این عکس هم دردناک به نظر می رسد، این تصویری از پای خیلی از دختران چینیه که که پاهای شون رو می بستند تا قشنگ تر به نظر برسه! این مدل از پا به «پا نیلوفر آبی» معروف بوده. پای دختران رو از سن چهار سالگی و معمولا در فصل زمستون می بستند که به دلیل سرما پاها بی حس بودن و درد کمتری رو حس می کردن. این پروسه باعث شکسته شدن استخون های پا می شد و در نتیجه حالت پای این دختران تغییر می کرده.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

خبرگزاری مهر مجله مهر