یه کارشناس ارشد تربیت بدنی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، درباره مشکل کمر گود یا به اصطلاح پزشکی “لوردوزیس” اعلام کرد: کمر گود یکی از دلیلای شایع تغییر در ستون فقرات و ناحیه کمره که عوارضی هم چون کمردرد و تغییر ساختار ثابت افراد رو به دنبال داره.

به گزارش ایسنا، “رضا بابازاده” گفت: ضعف عضلات شکم، کوتاهی عضلات جلویی ران، علل مادرزادی، به کار گیری کفش های پاشنه بلند و زایمون های تکراری و جابجایی مهره ها ازعوامل ایجادکننده “گودی کمر” است.

: این آسیب باعث افزایش زیادتر از اندازه گودی کمر می شه و در این حالت لگن به سمت جلو چرخش پیدا می کنه و مفاصل ران کمی خم می شن که این تناسب قامت رو از بین می برد.

بابازاده اضافه کرد: کمرگود در بین افراد چاقی که شکم بزرگی دارن و خانوم ها شایع تر از دیگر مردم س.

اون درباره راه های تشخیص این مریضی، گفت: واسه تشخیص این مریضی باید از فرد بخوایم که به پشت بخوابه و عمل بلند شدن رو انجام بده، اگه نتونست به حال نشسته دربیاد، می توان گفت که عضلات شکمی اون ضعیفه و اگه تونست بلند شه و هنگام بلند شدن گودی کمر زیاد شد بازم ضعف عضلات شکمی هست.

بابازاده توضیح داد: به کار گیری کفش هایی با پاشنه بیشتر از ۵. ۳ سانتی متر واسه آقایون و بیشتر از ۵. ۴ سانتی متر واسه خانوم ها به دلیل تغییر مرکز ثقل بدن باعث ایجاد گودی کمر می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی روز ۲۹ شهریور ۸۹

ایشون با اشاره به یکی دیگه از راه های تشخیص این مریضی، گفت: از فرد می خواهیم پشت بدن رو به دیوار بچسبونه، اگه کف دست خیلی راحت از ناحیه کمر عبور کرد و یا فضای زیادی در این قسمت وجود داشت، فرد دارای کمر گوده و باید به دکتر مراجعه کنه.

اون درباره راه های درمان این مریضی، اعلام کرد: درمان کمر گود واسه افراد جور واجور فرق داره و نمی توان درمان برابری رابرای همه تجویز کرد اما با شناخت دلیل مریضی و درجه ضعف عضلانی که باعث ناهنجاری در قامت شده ان، می توان درمان مناسبی رو انجام داد.

ایشون درباره درمان این مشکل از طریق ورزش اعلام کرد: بدین منظور طی تمرین هایی فرد خم می نشیند و از حالت نشسته به خوابیده در میاد، فرد به پشت می خوابد و هر دو پا رو به حالت صاف در می آورد.

بابازاده ادامه داد: فرد به پشت می خوابد و عمل دوچرخه زدن رو با پاها انجام می دهد، فرد به پشت می خوابد و زانوی یه پارا خم می کنه بعد عمل بالا آوردن پاها رو انجام می دهد، فرد می ایستد و یه پا رو با دست مخالف می گیرد، فرد روی یه پا می نشیند و پای دیگه رو به سمت عقب می برد بعد زانوی پای عقبی رو خم می کنه.

ایشون اضافه کرد: اگه ضعف عضلات شکم عامل اصلی تغییر شکل باشه باید فرد به پشت بخوابه و عضلات شکم رو منقبض کنه، بعد کمر رو به زمین فشار دهد و چند لحظه این حالت رو حفظ، بعد استراحت و تکرار کنه، و راه دیگه اینه که فرد به پشت بخوابه و دست ها رو در پهلو بذاره بعد بلند شه طوری که سر و کتف از روی زمین بلند شه ویا فرد به پشت بخوابه و زانوهاش رو خم کنه طوری که کف پاها با زمین تماس پیدا کنن و بعد عمل بلند شدن رو انجام بده و دست ها رو به سمت جلو بکشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های زیبا از دریا

کمردرد در دوران بارداری

دلیل اصلی قوز کمر و راه درمان اون

ایسنا