و حالا گوگل دیگه نقل قول افراد مشهور رو نشون میده بدون اینکه منبع اون رو ذکر کنه!!!!!!!!!

گوگل حالا جستارهای جواب نقل قول افراد مشهور رو در چارچوبی نشون میده که به منبع محتوا لینک نشده. گوگل چهارچوب جواب مستقیم جدیدی بالای یافته های جستجو ایجاد کرده که نقل قولهای افراد مشهور رو نشون میده. اگه شما نام یه فرد مشهور رو جستجو کنین و کلمه نقل قول – quotes- رو به جستار اضافه کنین، شاید اون جدول رو می بینید. اینجا نمونه ای از اون رو در قسمت بالای یافته های جستجوی گوگل در کامپیوتر و گوشیهای همراه می بینین:

نقل قول رئیس جمهور قبلی آمریکا

ماجرای قرار ندادن منابع نقل قولا در گوگل

انگار گوگل نقل قولها رو از وب سایتهای جور واجور میگیره اما سایت و یا منبعی رو که از اونا نقل قولهای افراد مشهور رو برداشته س، عنوان نمی کنه. روشنه که این موضوع واسه وب مسترهایی که به واسطه این مطالب زمان و پولشون رو صرف گسترش و جواز سایتشان کردن، بسیار ناراحت کننده س. این جریان منتهی به کمتر شدن ترافیک واسه سایتهای نقل قول شده. الکس چیتو گفت: ” ارزش اشاره کردن به این موضوع رو می بینم که گوگل مطالب رو به منبع اونا لینک نمی کنه. نقل قولها از صفحات و وب سایتهای جورواجور استخراج شدن و گوگل ضرورتی در نسبت دادن ندیده.”
مسئله دیگه اینه که دلیل اینکه گوگل نقل قولها رو از سایتهای جور واجور بدون منبع برمی داره این باشه که بعضی شخص اشتباهی رو در سایت خود به نقل قول نسبت داده باشن. بعضی بررسیها نشون داده که گوگل در مورد مارک توان که همیشه به اشتباه جملاتی از اون نقل می شه، هیچ مشکلی نداره. همین مورد هم در مورد آلبرت انیشتن و خیلی از نقلهای اشتباه از ویکی پدیا که ما اونا رو چک کردیم تکرار شد. واسه پی.تی بارنوم – یه تاجر معروف آمریکایی- جمله اولی که گوگل از اون نقل کرده مشکل اینجاس که کسی نمی تونه ثابت کنه که پی.تی بارنوم اون جمله رو گفته باشه. در واقع مدرکیه که نشون میده یه حریف درباره اون این جمله رو گفته باشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   لینک بیلدینگ به روش سئوی کلاه سفید
نقل قول بارنوم

 گوگل این جمله جی پی مورگان رو – بانکدار آمریکایی- ” اگه میخوای سوال کنی چقدر قراره برات ارزش داشته باشه، پس از عهده اش بر نمیایی.” هم در لیست قرار داده. مانند جمله بارنوم، مورگان این حرف رو با حالت دعوا ای گفته. و اینجا جمله معروف ماری آنتوانت ” بذارین اونا کیکشون رو بخورند ” در لیست گفته هاش آمده و هیچ مدرکی وجود نداره که ثابت کنه اون واقعا این حرف رو زده باشه.

نقل قول مورگان
نقل قول آنتوانت

این مسئله عنوان نکردن منابع حتی مشکل بزرگتری واسه گوگل شده. می تونه بقیه رو به اشتباه بندازه اما در عین میگه که اطلاعاتی از این بیشتر دریافت نمی کنین. به چه دلیل مردم یه جمله رو اشتباه از کسی دیگه نقل می کنن؟ کی، کجا و به چه دلیل این جمله بیان شده؟
مثلا جمله زیر از اریک اشمیت، رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی گوگل، رو در نظر بگیرین:

“اگه کاری می کنی که نمی خوای هیچ کسی درباره اون چیزی بفهمه، شاید اول از همه نباید اصلا اون رو بکنی.” به چه دلیل، کی و کجا اشمیت این حرف رو زده؟ هیچ کدوم از اینا در منبع نیامده اما با این وجود واسه فهم بافت کلام مهمه. اریک اشمیت این جمله رو سال ۲۰۰۹در مصاحبه مستند CNBC وقتی از اون درمورد امنیت خصوصی و گذشته جستجو در سایتها پرسیدن، گفته بود.

نقل قول اشمیت

تاریخ خبر : ۳۱-۳-۹۴

منبع : Searchengineland

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست