صبا ایده جزء پیشگامان راه اندازی سرویسای اینترنتی در ایرانه که همیشه اسمش با واژه "اولین" همراه بوده؛ اولین شبکه اجتماعی ایرونی، اولین سرویس اشتراک گذاری ویدیو و حالا اولین سرویس پخش فیلم و انیمیشن به صورت آنلاین.

آپارات فیلیمو در بهمن ماه سالی که گذشت، کار خود رو رسما شروع کرد و حالا پس از طی حدودا سه ماه تجربه اش در پلتفرم موبایل هم ممکن گشته. اپلیکیشن سرویس یاد شده تازگیا در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته که در ادامه نگاهی بر قابلیتای اون داریم.

در ادامه با سایت ما همراه باشین. 

اپلیکیشن موبایل آپارات فیلیمو، درست مثل سایت اصلی از ترکیب رنگای زرد و سفید در رابط کاربری بهره جسته و طراحی متریال رو الگوی قالب بندی خود قرار داده.

هر چند رابط کاربری فیلیمو ساده، سبک و مناسب اینترنت ضعیف کشور طراحی شده، اما سادگی زیادتر از اندازه اونم در ذوق کاربر می زنه. در محیط فیلیمو ظرافتی در طراحی نمی ببینن و میشه گفت که همه با هم با رابط کاربری خشک و زمختی مواجه هستین.

در هر صورت، در صفحه اصلی فیلیمو می تونین فیلم و انیمیشنای برگزیده سرویس رو در دسته جور واجور به همراه یه اسلاید شو از جدیدترین آثار آپلود شده رو در بالای صفحه ببینین.

Filimo 2

تا این لحظه حدودا ۱۳۰۰ فیلم ایرونی، فیلمای خارجی دوبله شده، انیمیشن و مستند رو میشه به طور آنلاین از فیلیمو دید که ۳۴ عدد از اونا HD هستن. با کلیک روی هر رسانه، توضیح کوتاهی از اونو مشاهده می کنین و در همین بخش، با فشردن دکمه پلی به منوی پخش منتقل میشین و صفحه به حالت افقی درخواهد اومد. حالا می تونین فیلم رو ببینین، اونو متوقف کرده یا به جلو و عقب ببرین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۵ چالش تازه مجریان سابق TOP GEAR در آمازون پرایم

فیلیمو کیفیت پخش رو به طور لحظه ای و نسبت به سرعت اینترنت کاربر تنظیم می کنه، پس اگه وضعیت شبکه جالبی ندارین بهتره که به سراغش نرید. به غیر از مواردی که گفته شد، فیلیمو کار دیگری انجام نمی ده و در واقع چیز دیگری در چنته نداره.

هر چند که با وجود نوظهور بودن اینجور سرویسی در ایران، مقایسه اون با سرویسای خارجی خیلی منطقی نیس، اما مطمئنا جا دادن امکاناتی مثل تنظیم روشنایی فیلم در حال پخش، نمایش آیکن باتری، قرار دادن توضیحات کافی واسه هر فیلم (از جمله سال ساخت، نام کارگردان، بازیگران و …) و امکان امتیازدهی و نظرگذاری واسه پیشرفت دهنده کار خیلی مشکلی نبوده که حالا هیچ کدوم رو در فیلیمو نمی بینیم.

در اپلیکیشن فیلیمو خبری از ورود به حساب کاربری نیس، پس کلیه محتوای موجود در اون با کلیک روی آیکن اپ واسه همه در دسترس میشه. این موضوع شامل فیلمای ترسناک، خشن و مناسب بزرگسالان هم می شه و عجیبه که هیچ گونه هشداری واسه ناجور بودن تصاویر واسه کوچکترها یا محدودیت دسترسی به اونا رو در فیلیمو نمی ببینن که با امید به اینکه در نسخه های بعدی واسه اون چاره ای فکر کرده شه.

اما در کل، کارکرد فیلیمو رو در بحث نمایش آنلاین تصویر میشه قابل قبول توصیف کرد. مطمئنا در آینده با رفع محدودیتا، اضافه کردن به امکانات و تکمیل مجموعه، فیلیمو می تونه به مهم ترین منبع آنلاین ایرونی واسه مشاهده فیلم و انیمیشن تبدیل شه.

آپارات فیلیمو

  • آپارات فیلیمو
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: شرکت صبا ایده
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۶٫۹ / ۲٫۱ مگابایت
این مطلب را هم از دست ندهید :   کهکشانی های جدید سامسونگ: هرآنچه در مورد گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج می دانیم

دانلود