مشکلات و نتیجه های شکست عاطفی عشقی

خیلیا در همون اوایل جوونی شکست عاطفی رو تجربه میکنن و این تجربه رو تا سالها به خاطر دارن اما دلیل اینکه تجربه شکست عاطفی تا این حد سخت و طولانیه چیه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ تحقیقات روان شناسانی از جمله ماروین لیون و آنگلو در سال ۲۰۰۷ نشون می دهد که عکس العمل های هیجانی به شکست عاطفی بسیار مثل عکس العمل به از دست دادن های بسیار بزرگ تر و غم انگیزتر مثل مرگ یکی از عزیزان یا تشخیص یه مریضی خطرناکه. بعضی از این عکس العمل ها عبارت ان از:

رد واقعیت

بیشتر افراد شکست خورده در اول نمی تونن قبول کنن که رابطه شون به پایان رسیده و با ساختار های دفاعی جور واجور این واقعیت رو ندیده می گیرند.

احساس ناامیدی و غم و تنهایی

احساس می کنین ناامید و غمگین هستین و احساس ناراحتی و آزردگی دارین.

ترس ازدست دادن خوشبختی

این باور اشتباه که خیلی از آدما به اون باور داشته، اما پس از چندسال یا حتی چندماه به این باور خندیده ان، اون هستش که فرشته نجات و تنها فردی که می تونید در کنارش خوشبختی رو تجربه کنین، اون فرده و هیچ کس دیگه ای نمی تونه این کار رو انجام بده.

براساس این باور وقتی که به انتهای یه رابطه می رسید و شکست عشقی رو تجربه می کنین، ترستون از اینکه دیگه هیچ وقت رنگ خوشبختی رو نمی بینید، بیشتر می شه و شما رو سخت آزرده می سازه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی روز شنبه ۲۷ شهریور ۸۹

عصبانیت

خشم و عصبانیت از فرد مقابل که گاه زمینه ساز رفتارای داغون کننده و آسیب زا و مجرمانه نسبت به اون می شه. اگه هنوز نسبت به کسی که در مورد اون شکست خورده اید احساس نفرت، خشم و انزجار می کنین، به این معنیه که هنوز هیجانات و احساسات شما درگیر با اون و خاطره اون هستن و ذهن شما رو اشغال کرده ان.

باید مراقب رفتاراتون که ممکنه غیرمنطقی و غیرعقلانی و تنها براساس هیجانات شکل می گیرند، باشین.

احساس گناه

این فکر آزاردهنده که فرد خود مسئول اتمام رابطه عاشقانه بوده مثل موریانه ای وجودش رو می خورد. یکی از مهم ترین علامت هایی که نشون می دهد شما هنوز درگیر رابطه قبلی خود هستین، احساس گناه نسبت به عملکردتانه. این بدون معناست که رابطه عاطفی قبلی شما پایان نپذیرفته س.

حسادت

حسادت نسبت به افراد دیگری که در رابطه شون این شکست رو تجربه نکرده ان و هم اینکه حسادت شدیدتر نسبت به فردی که به عنوان خواستگار و همسر آینده فرد محبوب وارد زندگی اون شده، مسئله ایه که در بیشتر آدمایی که دچار شکست عاطفی می شن، دیده می شه.

پریشونی و گیجی و پریشونی

گاه فرد شکست خورده خود رو در بن بستی می بیند که خروج از اون براش غیرممکن به نظر می رسد. این موضوع دلیل درموندگی و در آخر افسردگی اون شده و اون رو به این باور اشتباه می رساند که دنیا به پایان رسیده و کاری از اون ساخته نیس.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های جدید حمید عسکری

خواص عشق واسه بدن

۱۰حقیقت علمی در مورد عشق

روانشناسی سپیده دانایی عشق