سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور درباره نوسانات و در واقع افزایش اندازه ارزها مخصوصا دلار در شبکه صرافی های مجاز بر خلاف ثبات ارز در مرکز مبادلات ارزی کشورتوضیح داد.

arzصمد کریمی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: تشکیل انتظارات تورمی و شدید شدن اون در ماه های پایانی سال، افزایش درخواست سفته بازی و احتیاطی، تشکیل دوباره درخواست به وجود اومده بوسیله تبدیل دارایی ها و تعهدات ارزی بانک ها از مهم ترین این دلایل حساب می شه.

ایشون با بیان اینکه افزایش درخواست فصلی جهت واردات کالا وخدمات، بالا بودن خطر و پایین بودن بازدهی سرمایه گذاری در بخش واقعی (تولید) خدمات تولید کننده در مقایسه با فعالیت های دلالی و سفته بازی از دیگر عوامل مهم این نوسان حساب می شه اعلام کرد: عوامل غیر اقتصادی و محدودیت های وسایل سرمایه گذاری در کشور و ضعف سیستم های کنترلی و نظارتی از دیگر عوامل مهم در این زمینه س.

کریمی اضافه کرد: دلایل فوق دلیل نوسانات اندازه ارز در شبکه صرافی ها شده و این درحالیه که تقاضاهای مربوط به جنسای اساسی دارو، مواد اولیه، جنسای واسطه ای و سرمایه ای وکالاهایی بادوام پایانی (اولویتای یک تا ۹) وهمچنین اولویت های خدماتی ۱۹ گانه بوسیله سیستم بانکی تامین ارز می شه.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور ادامه داد:ضمن این که منابع قابل عرضه در شبکه صرافی های مجاز شامل ارز صادرکنندگان غیر نفتی، پتروشیمی و دارندگان ارز به مراتب بیشتر از درخواست واقعی واسه شبکه صرافی های مجازه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های منتخب امروز ۲۳ بهمن ۱۳۹۱

کریمی تاکید کرد: شک نداشته باشین با پایین اومدن انتظارات تورمی و کاهش درخواست سفته بازی، احتیاطی و تبدیل دارایی ها از یه طرف و تقویت طرف عرضه ارز و مدیریت سیستماتیک درخواست ارز، دوباره اندازه ارز در شبکه صرافی ها مجاز به اندازه مرکز مبادلات ارزی کشور نزدیک می شه.

ایشون گفت: کاملا معلومه همه علل و عوامل موثر مزبور در نوسانات اندازه ارز در شبکه قابل پیش بینی و مدیریته.

قیمت دلار اندازه ارز