فیزیک اتمی کنکور شامل ان بخشی است که همان آزمایشی که با دقت تأیید کرده است امواج ماکسول در واقع وجود داشته و دارای همان خصوصیات بودند زیرا نور همچنین نظریه موج الکترومغناطیسی را به عنوان کامل تضعیف می کند توضیح نور. برای درک این طنز ، بگذارید مختصراً آنرا مرور کنیم نظریه الکترومغناطیس که توسط فیزیکدان بزرگ اسکاتلندی جیمز ساخته شده است منشی مکسول بین سالهای ۱۸۶۵ و ۱۸۷۳٫ تاریخچه فیزیک اتمی کنکور نشان می دهد که ماکسول در درجه اول به اثرات نوسانات جریان الکتریکی علاقه مند بود در سیم. طبق نظریه وی ، جریان متناوب نوسان ایجاد می کند میدان های الکتریکی و مغناطیسی در منطقه اطراف اختلال اصلی. علاوه بر این ، این امواج پیش بینی می شوند که دارای یک فرکانس برابر با فرکانس باشند نوسانات فعلی علاوه بر این ، و از همه مهمتر ، نظریه ماکسول پیش بینی کرد که امواج تابش شده از هر نظر مانند نور رفتار می کنند: الکترومغناطیسی امواج توسط آینه های فلزی منعکس می شوند ، توسط دی الکتریک مانند انکسار می شوند شیشه ، قطبش و تداخل را به نمایش می گذارد و به خارج سفر می کند از سیم از طریق خلاء با سرعت ۳× ۱۰۸ متر بر ثانیه.

بررسی سوالات فیزیک اتمی کنکور طبیعتاً منجر شد به فرضیه واحد و ساده کننده ، این نور نیز نوعی از ماکسول بود موج یا اختلال الکترومغناطیسی ، ایجاد شده توسط الکتریکی با فرکانس بسیار زیاد است نوسان ساز در ماده. در اواخر قرن نوزدهم ، ماهیت دقیق آن این نوسانگرهای زیر میکروسکوپی شارژ ناشناخته بودند (پلانک آنها را طنین انداز می نامد) ، اما فیزیک دانان تصور می کردند که به نوعی قادر به انتشار امواج نور هستند فرکانس آن برابر با فرکانس حرکت نوسان ساز بود. با این حال ، حتی در این زمان ، آشکار بود که این مدل از انتشار نور است از تأیید آزمایش مستقیم مستقیم ناتوان بود ، زیرا بالاترین فرکانسهای الکتریکی سپس قابل دستیابی حدود ۱۰۹ هرتز و نور مرئی بود معلوم است که دارای یک فرکانس یک میلیون برابر بیشتر است. اما هاینریش هرتز بهترین کار بعدی را انجام داد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   خرید تابلو دکوراتیو و چاپ عکس از گوشی

طبق مباحث فیزیک اتمی کنکور در یک سری آزمایش های درخشان و جامع او نشان داد که نظریه ماکسول صحیح است و نوسان دارد در حقیقت جریان الکتریکی امواج الکترومغناطیسی را که در اختیار همه قرار دارند ، تابش می کند مشخصه نور به جز طول موج همان نور. با استفاده از ساده نوسان ساز شکاف جرقه ای متشکل از دو خرد کوتاه است که در فلز کوچک خاتمه یافته اند کره هایی که با شکاف هوا در حدود نیم اینچ از هم جدا شده اند ، وی پالس ها را اعمال کرد ولتاژ بالا ، که باعث شد جرقه ای به شکاف پرش کند و یک فرکانس بالا تولید کند نوسان الکتریکی در حدود  ۱۰۸ هرتز. این نوسان یا زنگ زدن ، رخ می دهد در حالی که شکاف هوا در حال انجام است ، و بار بیش از حد بالا می رود و بین کره ها تا زمان برقراری تعادل الکتریکی چهارم. با استفاده از آنتن حلقه ای ساده با فاصله کمی درخشش به عنوان گیرنده ، هرتز خیلی سریع موفق شد تابش را از نوسان ساز شکاف جرقه ای خود حتی در مسافت ها تشخیص دهد چند صد متر علاوه بر این ، او تشعشع شناسایی شده را پیدا کرد طول موج در حدود ۶۰ سانتی متر ، مربوط به فرکانس اسیلاتور از  ۱۰۸ هرتز.