Posted on: فوریه 9, 2020 Posted by: مدیر سایت Comments: 0

فناوری در آموزش عالی: بعد کدام است؟

دنیای آموزش آنلاین و باز ، نحوه تحویل آموزش را تغییر می دهد. در دهه آینده ، پیش بینی می شود که یادگیری الکترونیکی پانزده برابر رشد کند و ۳۰٪ از کل خدمات آموزشی را به خود اختصاص دهد.

برای اینکه اطمینان حاصل شود که از فناوری به طور مؤثر و کارآمد استفاده می شود ، این تغییر باید توسط مربیان شکل بگیرد. تأثیر فن آوری جدید ، نحوه یادگیری ، همکاری و تعامل دانش آموزان با آموزش آنها را شکل می دهد.

دانش آموز

برای حمایت از این پیشرفت ها ، ارائه دهندگان آموزش و پرورش باید اطمینان حاصل کنند که زیرساخت های مناسب ایجاد شده است ، فضاهای یادگیری برای پشتیبانی از روش های جدید تدریس اصلاح شده اند و کارکنان تدریس آموزش دیده اند تا از فناوری به طور مؤثر استفاده کنند.

برخی از راه های اصلی تغییر تکنولوژی در سالهای آینده انتظار می رود شامل یادگیری مشارکتی ، یادگیری تحلیلی ، فرهنگ نوآوری و یادگیری موبایل باشد.

موبایل

یادگیری مشارکتی

بسیاری از دانشگاه ها برای تشویق یادگیری مشارکتی تغییراتی ایجاد کرده اند. در حالی که الگوهای سنتی بیشتر آموزش عالی به معنای سخنرانی ۵۰ دقیقه ای در سالن های سخنرانی و ساعات صرف مطالعه در کتابخانه است ، دانشگاه های آینده گرا ، یادگیری گروهی را ترغیب می کنند.

این به معنای تغییر در معماری داخلی فضاهای یادگیری و همچنین اتخاذ فناوریهای جدید برای آموزش کارکنان و دانشجویان برای اشتراک گذاری در پژوهش است. کلاسهای درس ممکن است دیگر دارای یک کانون ثابت یک تریبون در ردیفهای جلوی صندلی و میز نباشند. درعوض ، فضاهایی با مبلمان متحرک ، صفحه های مختلف و تخته های سفید برای ایجاد ایده در گروه های کوچک باز است.

دانشجو

با استناد به تحقیقات نشان می دهد که یک محیط یادگیری فعال برای دانشجویان بهتر است ، دانشگاه ایالتی بویز با استفاده از فناوری Solstice یک کلاس آموزشی رایانه ای رایانه را به یک فضای یادگیری مشترک تبدیل کرد که به اساتید و دانشجویان امکان می دهد پرونده ها را به هر یک از مانیتورهای اتاق ارسال کنند.

بر خلاف کلاس های سنتی ، هیچ کانونی وجود ندارد و مبلمان را می توان به راحتی در صورت نیاز دوباره مرتب کرد. فضاهای یادگیری باز با به اشتراک گذاشتن سیلوها و کاهش شکاف بین دانش آموزان و اقتدار درک شده آموزگاران ، اشتراک ایده ها را ترغیب می کند. آنها با محیط کار واقعی زندگی که در آنها انتظار می رود کارمندان فارغ التحصیل در جلسات سخنرانی کنند ، دفاع و توسعه ایده های جدید و همکاری با افراد با سوابق مختلف متناسب تر هستند ، از نزدیک تر نزدیک می شوند.

ایده

اندازه گیری یادگیری / یادگیری تحلیلی

ارائه دهندگان آموزشی اکنون می توانند داده های دانش آموزان خود را مانند گذشته پیگیری نکنند. در جایی که قبلاً تنها اقدامات شفاف موجود حضور و حضور در آزمونها بود ، امروزه کارکنان می توانند مشارکت دانشجویان را در گروه های بحث و گفتگوی آنلاین ، تسلط خود بر مباحث از طریق آزمونهای آنلاین ارزیابی شده و حتی مقدار زمانی که در کتابخانه می گذرانند پیگیری کنند. ورود و خروج کارت کش رفتن آنها.

در حالی که پیامدهای اخلاقی آشکار برای دانشگاهها در مورد نگهداری و دستیابی به این داده ها در نظر گرفته شده است ، می تواند به کارکنان اجازه دهد تا به دانشجویانی که در غیر این صورت ممکن است از بین بروند ، دسترسی پیدا کنند. دانشجویان خود باید برای ارزیابی میزان تعامل خود در برابر همسالان خود به این داده ها دسترسی داشته باشند.

در دانشگاه ناتینگهام Trent یک داشبورد وجود دارد که عملکرد آنها را با همسالان خود مقایسه می کند. علاوه بر این که به کارکنان اجازه می دهد هر چه زودتر با دانش آموزانی که به نظر می رسد در حال مبارزه هستند مداخله کنند ، این پیشرفت ها باید به دانشجویان اجازه دهد مسئولیت مطالعات خود را به عهده بگیرند.

همچنین می توان از این اطلاعات برای کمک به کارکنان آموزش در تطبیق تحویل دروس و مفاهیم استفاده کرد. در دانشگاه هنگ کنگ ، نمرات درگیری دانشجویی برای کمک به توسعه برنامه درسی و تطبیق روش های تدریس به کادر آموزش داده می شود. دیگر لازم نیست مدرسان برای غافلگیری ناخوشایند که دانشجویانشان نتوانسته اند یکی از اصول مطالعات خود را درک کنند ، منتظر بمانند تا فینال شوند! در عوض ، تجزیه و تحلیل یادگیری در زمان واقعی به آنها کمک می کند تا تدریس خود را تغییر دهند تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان مفاهیم اصلی را درک می کنند.

هنگامی که دانشگاه پوردو ، ایندیانا تجزیه و تحلیل داده ها را معرفی کرد ، منجر به شناسایی زودهنگام مشکلات ، در اوایل هفته دوم ترم ، برای دانش آموزانی شد که زودتر از آنها برای کمک به آنجا مراجعه کردند. این منجر به افزایش ۱۲ درصدی درجه B و C در حالی که درجه D و F 14٪ کاهش یافته است.

مشکلات

فرهنگ نوآوری

نوآوری در سالهای اخیر به یکی از کلمات کلیدی آموزش و صنعت تبدیل شده است. اما این چه تأثیراتی برای ارائه دهندگان آموزش آینده دارد؟

مؤسسات آموزشی به عنوان محرک های نوآوری و کارآفرینی شناخته شده اند. انجمن بیمه معلمان و سالیانه آمریکا (TIAA) تحقیقی را منتشر کرد که عوامل لازم برای حمایت از نوآوری استراتژیک را مشخص کرد. یکی از عواملی که شناسایی شده بودنیاز به داشتن یک بدن متنوع از افراد “که انواع مهارتها و نظرات را با خود به همراه می آورند”.

این پیامدهایی برای آموزش ارائه و نحوه استفاده از فناوری برای پشتیبانی از نوآوری دارد. به عنوان مثال ، دانشکده ها باید به جای ارائه سخنرانی از یک تریبون ثابت ، نقش تسهیل کننده ها را به دست آورند تا اطمینان حاصل شود که گروه ها می توانند برای تولید ایده های جدید همکاری کنند.

گروههای مختلف روشهای یادگیری متنوعی دارند. استفاده از فن آوری های یادگیری انطباقی می تواند دانشجویان را از پیشینه های مختلف با نیازهای مختلف پشتیبانی کند. یادگیری تحلیلی برای توسعه فناوریهای یادگیری انطباقی بسیار مهم خواهد بود. و در حالی که ممکن است هزینه های جلوی توسعه فناوری یادگیری انطباقی وجود داشته باشد ، می توان ارزش آن را در افزایش درگیری دانشجویی و تسلط سریعتر در موضوعات مشاهده کرد.

با توجه به EDUCAUSE ، هنگامی که دانش آموزان در معرض خطر از آموخته های ترکیبی استفاده می کردند میزان گذر آنها یک سوم افزایش یافت. دانش آموزان همچنین مطالب را با سرعت ۵۰٪ سریعتر تسلط دادند.

آموزش موبایل

تقریباً هر دانشجویی که رایانه ای را در جیب گوشی یا تبلت در جیب خود داشته باشد ، یادگیری موبایل در کوتاه مدت روند اصلی خواهد بود. در حقیقت ، تخمین زده می شود که بازار جهانی سالانه ۳۶ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۲۰ به ۳۶۰۰ ٫ ۶ میلیارد دلار برسد.

در حالی که بسیاری از مربیان می پذیرند که دستگاه های تلفن همراه می توانند آموزش و پرورش را ارتقا دهند ، برخی هنوز هم آنها را به عنوان یک حواس پرتی در کلاس می بینند. با این حال ، ارائه دهندگان آموزش و پرورش می توانند برای افزایش تعامل دانش آموزان ، از فناوری فن آوری موبایل در داخل کلاس استفاده کنند.

دانشگاه میدلزکس تحقیقاتی را در مورد استفاده از فناوری موبایل توسط گروهی از دانشجویان سال اول آناتومی انجام داد. برخی از دانش آموزان با دسترسی به برنامه هایی که دارای تصاویر سه بعدی عضلانی و اسکلتی هستند و شامل فعالیت هایی برای استفاده در کلاس می شوند ، به iPads ها داده شدند. گروهی که از آیپدها استفاده می کردند ، نمرات بالاتری را نسبت به نمونه های بدون کسب کسب کردند و اعلام کردند که این فناوری سرگرم کننده است.

برخی دانشگاه ها برای ارائه یادگیری موبایل و پشتیبانی از بدنه دانشجویی خود برنامه های خود را ایجاد می کنند. درگیر شدن با ذینفعان کلیدی مانند دانش آموزان و مربیان در توسعه ، اطمینان حاصل می کند که برنامه های توسعه یافته به نیاز افرادی که از آنها استفاده می کنند مرتبط هستند.

دانشگاه فنی کلرادو بهترین نمونه عمل را در مورد چگونگی مشارکت دانشجویان در طراحی برنامه های یادگیری موبایل ارائه می دهد ، می تواند نقاط درد را کاهش داده و فناوری ایجاد کند تا دانش آموزان بتوانند “آموزش را در زندگی خود جای دهند – نه راه دیگر”. پس از گوش دادن به بازخورد دانشجویان ، برنامه بر دسترسی به پشتیبانی دانشگاه ، اعلامیه های زمان واقعی و ابزارهای مدیریت زمان متمرکز شده است. بیش از نیمی از دانش آموزان برنامه را بارگیری کرده و به سیستم وارد شده اند. توسعه دهندگان همچنان به بازخورد دانشجویان گوش می دهند تا از یک تجربه کاربری بهتر استفاده کنند و تغییرات پیشنهادی را در به روز رسانی های آینده بگنجانند.

نتیجه گیری

با اتخاذ فن آوری های جدید ، شیوه های ارائه آموزش نیز تغییر می کند ، کلاس ها دیگر محدود به کلاس نمی شوند ، تنها به مطالعه در کتابخانه یا نشستن منفعلانه در سالن سخنرانی می پردازند. محتوا را می توان در همکاری های گروهی در کلاس های مجدداً تنظیم شده ، در برنامه های اندازه نیش در هر ساعت از شبانه روز در تلفن هوشمند ، یا از طریق مدل های واقعیت های سه بعدی یا مجازی با استفاده از برنامه های حاشیه ای جستجو کرد.

یک اندازه متناسب ترین مدل ارائه آموزش توسط گروه های متنوع مورد نیاز برای ایجاد نوآوری در موسسات آموزشی قابل قبول نخواهد بود. یادگیری تجزیه و تحلیل بدان معنی است که دانش آموزان و کارمندان می توانند پیشرفت را ردیابی کرده و از یادگیری ترکیبی استفاده کنند تا از فارغ التحصیلی ماندن در مسیر خود اطمینان حاصل کنند. این امکان را برای شناسایی زودتر از مشکلات دانش آموزان با مواد فراهم می کند و منجر به مداخلات قبلی می شود تا در صورت لزوم به دانشجویان کمک کند.

بدون شک معرفی فناوری جدید بدون ریسک و هزینه نیست. با این وجود ، این امر می تواند پاداش های بزرگی را از نظر درگیری دانشجویی ، نمرات ، نرخ فارغ التحصیلی و اشتغال به ارمغان آورد – همه اینها بازتاب خوبی در مؤسسات آموزشی آنها را نشان می دهد. دانشجویان فردا بومیان دیجیتالی هستند که استفاده از فناوری به اندازه صحبت کردن طبیعی است ، دانشگاه ها باید به جای مناطق عاری از فناوری ، مکانهایی باشند که این موضوع را منعکس کنند.

مشارکت کننده