وقتی واسه بهبود خود دست به دامن افزونه های سئو وردپرسی می شیم در میان یه عالمه از پلاگین های دنیا افزونه رایگان Yoast SEO چشمک می زند. خود سیستم مدیریت محتوا وردپرس به عنوان سازگارترین CMS دنیا با کدنویسی بهینه و استاندارد با گوگل یکی بودن داره و تا حدی به واژه معنا می بخشه؛ اما سایت های وردپرسی سود اصلی از رو با نصب و به کار گیری افزونه جهانی و محبوب Yoast SEO به دست می بیارن.

توانایی ها و امکانات زیادی در افزونه Yoast SEO نهفته شده که باعث شده این پلاگین چیزی بیشتر از یه وسیله مدیریت متاتگ ساده در وردپرس باشه. ابزاری که ویرایش و انتخاب سفارشی عناوین پست ها، توضیحات متا و کلمات کلیدی متا رو واسه هر پست، هر صفحه، برچسب ها و دسته بندی های سایت امکان پذیر می کنه.

چه افزونه ای از این کامل تر و بهتر واسه سایت های وردپرسی هست؟ واسه آشنایی کامل با این محصول با معرفی خلاصه افزونه Yoast SEO؛ شاهکار پلاگین های وردپرسی دنیا همراه ما شید.

معرفی خلاصه افزونه Yoast SEO

Yoast SEO انتخاب اول هر سایت وردپرسیه. بیشتر سایت های وردپرسی مشهور دنیا به دلایل زیر با به کار گیری این افزونه محتوا و ساختار سایت خود رو بهینه سازی می کنن:

·         تغییر عناوین سئو و توضیحات متا واسه هر پست یا صفحه به صورت تکی (از عناوین و توضیحات متا نه فقط واسه پست ها و صفحات بلکه در دسته بندی ها و برچسب ها پشتیبانی می شه)

·         پیش نمایش snippet در یافته های جستجو های گوگل

این مطلب را هم از دست ندهید :   محتوای دوقلو یا Duplicate Content

·         ویرایش و بهینه سازی فایل های حیاتی .htaccess و robots.txt  در وردپرس

·         ساخت نقشه سایت

·         بهینه سازی پیوندهای یکتا

·         درون ریزی و برون ریزی سایت های وردپرسی

·         ساخت فید RSS

افزونه Yoast SEO

Yoast SEO تمرکز بالایی روی کلمات کلیدی داره. سایت هایی که با کلمات کلیدی خاصی کار می کنن و معمولا در نوشته ها به ارزش کلمه کلیدی و دفعات تکرار اون اهمیت میدن با این افزونه عالی می تونن کلمات کلیدی جدید و قدیمی رو مدیریت کنن.

 

تنظیمات yoast

 

افزونه Yoast SEO از پیکره بندی RSS هم در فوتر و هم در هدر سایت پشتیبانی می کنه.

 

نقشه های XML سایت (XML Sitemaps)

ساخت نقشه سایت از مهم ترین بخش هایی بود که باعث شد افزونه Yoast SEO تا این حد مورد استقبال قرار گیرد. نقشه هایی که با این افزونه ساخته می شن می تونن شامل تصاویر سایت باشن و حتی پیکربندی شکل های جور واجور پستا و طبقه بندیا از اون حذف شن و یا به دلخواه مدیر سایت جز نقشه سایت باشن.

 

ساخت سایت مپ در yoast

محتوا سایت براساس این که ایندکس شده یا نه در نقشه سایتی که با افزونه Yoast SEO ساخته می شن قرار می گیره.

سخن آخر:

امکانات این افزونه فقط به موارد گفته شده محدود نمی شه. در نسخه پریمیوم توانایی های بیش تری هست اما امکانات پایه نسخه رایگان واسه پیشرفت سایت های وردپرسی کافی به نظر می رسد.

حتما بخونین :

  • دانلود نرم افزار Seolize
  • بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی(سایت Social Crawlytics)
  • سئو معنایی ؛ تحقق غیرممکن ها در کار بهینه سازی وب
  • کار با سایت Raven
  • آموزش گوگل آنالیتیکز
اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست