در مورد ها، یکی از کارایی که وبمسترها در بخش انجام میدن، عضویت در انجمنای اینترنتی است. در این انجمنا، کاربران، وبمسترها و افراد متخصص جمع می شن و به بحث و رد و بدل کردن نظر و سوال و جواب می پردازن.

شکل های جور واجور انجمن اینترنتی

کلا، انجمنای اینترنتی به دو دسته تقسیم می شن:

۱-     انجمنای تخصصی

در این نوع انجمنا، روی یه موضوع خاص تمرکز کرده و به صورت حرفه ای در مورد اون صحبت می شه.

۲-    انجمنای عمومی

موضوع گفت و گو در انجمنای عمومی، مطالب عام هستن و شکل های جور واجور مختلفی از موضوعات در اون جا مورد بحث و رد و بدل کردن نظر قرار میگیره.

چگونگی پیدا کردن انجمنای اینترنتی

شاید این سوال واسه شما به عنوان وبمستر یا کاربر پیش بیاد که چیجوری می تونین انجمنای مورد نظر خود رو یافته و در اونا عضو شید. در فضای مجازی، قسمتی به نام تالارهای گفتگو هست که این تالارها، دارای یه پیکره یا صفحه اصلی هستن. لیست انجمنای عمومی و تخصصی در صفحه اصلی تالار که به عنوان پیکره اصلی نامیده می شه، قرار داره. وقتی که شما وارد تالار میشین، یکی از انجمنا رو انتخاب کرده و وارد اون می شه. حال شما در انجمن می تونین موضوع جدید رو مطرح کنین و یا این که مضوعات موجود رو بخونین. وقتی که شما عنوانی رو مورد بحث قرار می دید، به اون تاپیک می گن و متنی که شما واسه انجمن ارسال می کنین، با عنوان پست، شناخته می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معایب استفاده از پروتکل https در سایت

مدیر فروم یا انجمن چه کسیه

همونجوریکه در دنیای واقعی، انجمن نیاز به مدیر داره، این قانون در انجمنای مجازی هم صدق می کنه. مدیر انجمن آدمایی هستن که:

۱-    می تونن به تموم بحثا و پستای کاربران دسترسی داشته باشن تا روی اونا نظارت داشته و مطالبی که مناسب نیستن رو حذف کنن.

۲-    وظیفه غیر فعال کردن اسپما در انجمن، رو دوش مدیرانه.

۳-    مدیران انجمن باید با کاربران در تعامل باشن و به شکایات اونا رسیدگی کنن.

اینجاش خیلی مهمه که انتخاب مدیران انجمن، برعهده مدیر کله. مدیر کل در انجمن می تونه به جزئیات فنی سایت دسترسی داشته باشه و هم اینکه مدیران جور واجور در انجمن رو انتخاب کرده و متناسب با فعالیت انا، واسه این افراد درجاتی رو قائل شه.

فعال سازی لیست صرف نظر در فروم

گاه ها شما تو یه انجمن عضو هستین که تمایل ندراید رقبای شما از مطالب شما در انجمن اگاه گردند به همین منظور، لیست صرف نظر راه اندزای می شه تا مطالب از دید اونا مخفی بمونه.

 

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست