فرهاد مجیدی آخرین روز حضورش در مستطیل سبز رو سپری کرد؛ مهاجمی که از نسل طلایی دهه ۷۰ فوتبال ایران بود و با حضوری همیشگی در سطح اول فوتبال ایران به محبوبترین بازیکن سال های گذشته فوتبال ایران تبدیل شد.

عکسای خاطره انگیز به بهونه وداع هفت آبیا

تیم بهمن با حضور مجیدی

مجیدی کارش رو در فوتبال از تیم جوانان کشاورز شروع کرد و بعد به بهمن تهران رفت. حضور دو ساله اون در بهمن، منتهی به حضورش در استقلال تهران در سال ۷۶ شد. فصل اول حضور مجیدی در استقلال باعث کسب یه عنوان نایب قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران شد. از همانجا بود که رابطه دوستانه اون و ناصر حجازی شکل گرفت و مجیدی هیچ وقت علاقه اش نسبت به حجازی رو کتمان نکرد.

اون در فصل بعدی رقابت ها و در حالی که تنها شش هفته از شروع لیگ گذشته بود به دلیل محرومیت سنگینی که براش به خاطر بازی جنجالی استقلال و فجرسپاسی وضع شده بود، در سن ۲۲ سالگی به راپیدوین اتریش رفت.

عکسای خاطره انگیز به بهونه وداع هفت آبیا

حضور دو ساله مجیدی در راپیدوین اتریش با دو گل زده تموم شد و اون دوباره به استقلال ملحق شد. حضور دوباره اون در استقلال ( فصل ۷۹-۸۰) خیلی به طول نینجامید و بعد از ده بازی اون راهی الوصل شد تا دوران طلایی فوتبالش رو در اونجا ادامه بده.

در امارات، مجیدی به یه گلزن قهار تبدیل شد و توانایی های خودشو خوب نشون داد. اون در پنج و نیم سالی که در این تیم بود ۱۰۸ گل در کل این رقابت ها به ثمر رساند. این مهاجم ایرونی در آپریل ۲۰۰۳ به شکل قرضی راهی العین شد تا در رقابت های لیگ قهرمانان کنار این تیم حاضر باشه. مجیدی در نیمه پایانی رقابت های لیگ قهرمانان (۲۰۰۲-۰۳) برابر دالیان گلزنی کرد تا تیمش به فینال رقابت های لیگ قهرمانان برسه و در اونجا العین موفق شد حریف تایلندی اش رو ببره و قهرمون لیگ قهرمانان آسیا شه. مجیدی تنها بازیکن ایرانیه که تونسته جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ( در فرمت جدید) رو بالای سر ببره.

عکسای خاطره انگیز به بهونه وداع هفت آبیا

مجیدی در لباس الوصل

بعد از قهرمانی العین در لیگ قهرمانان آسیا اون دوباره به الوصل برگشت اما در نیم فصل با قراردادی قرضی راهی الاهلی امارات شد. اون در اونجا هم درخشش خوبی داشت و ۶ گل در اون تیم به ثمر رساند و قهرمانی لیگ امارات رو با این تیم هم تجربه کرد.

در سال ۸۵ مجیدی راهی النصر شد و بعد از یه نیم فصل که با افت شدید اون همراه بود، دوباره راهی الاهلی امارات شد. در آخر فصل، النصری ها ترجیح دادن تا قراردادش رو فسخ کنن و مجیدی که می دید دیگه پیشنهاد خوبی در امارات نداره، راهی استقلال شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های جدید مهدی پاکدل + بیوگرافی مهدی پاکدل

عکسای خاطره انگیز به بهونه وداع هفت آبیا

مجیدی در النصر

حضور مجیدی در استقلال همزمان با حضور ناصر حجازی در کسوت سرمربی گری استقلال بود. اون که به دلیل دیر صادر شدن ITC از هفته پنجم واسه استقلال بازی کرد نتونست کمک چندانی به حجازی کنه و گریه های تلخ مجیدی در آغوش ناصر حجازی بعد از بازی استقلال – پیکان که منتهی به دو هفته سکونشینی حجازی و در آخر سرمربی شدن فیروز کریمی شد، هیچوقت از یادها نمی رود.

مجیدی در تیم کریمی خیلی مورد پشتیبانی نبود و طعم تلخ کلمه “جریمه میلیونی” فیروز کریمی واسه فرهاد مجیدی یادآور روزای تلخ این مهاجمه. با اتمام فصل و برگشت قلعه نویی به استقلال، اون این تیم رو در رقابت های جام حذفی همراهی کرد و از عناصر اصلی استقلال در رسیدن این تیم به فینال جام حذفی بود و در آخر هم موفق به به دست آوردن این جام شد.

در فصل ۸۷-۸۸ مجیدی خیلی مورد توجه قلعه نویی نبود و عموما به عنوان بازیکن ذخیره یا هافبک تهاجمی از طرف سرمربی استقلال استفاده کرده می شد و به خاطر همین گل های زیادی رو واسه آبی پوشان به ثمر نرسونه. با این حال مجیدی بازیکن موثری در اون تیم حساب می شد و در آخر تونست با کسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر رو تموم کنه.

عکسای خاطره انگیز به بهونه وداع هفت آبیا

مجیدی پس از شکست سه بر دو استقلال برابر پیکان در آغوش حجازی می گرید

به گزارش ایسنا، با رفتن قلعه نویی از استقلال به دلیل اختلافات شدید با واعظ آشتیانی، صمد مرفاوی واسه دومین بار سکان هدایت آبی ها رو برعهده گرفت و مجیدی در اون فصل دوباره توانایی های فنی اش رو خوب نشون داد. اون در شونزده بازی ای که در اون تیم کرد، ۱۶ گل به ثمر رساند و اولین گلش به پرسپولیس رو هم در این فصل (۸۸-۸۹) به ثمر رساند. اون در هر دو بازی رفت و برگشت به حریف سنتی آبی ها گل زد.

در فصل ۸۹-۹۰ پرویز مظلومی سرمربی استقلال شد و مجیدی به نظر بیشتر هواداران استقلال، در اون تیم دوباره احیا شد. اون از عناصر اصلی مظلومی شد و در ۱۴ بازی ۱۶ گل به ثمر رساند. اون در بازیسازی تیم مظلومی نقش به سزایی داشت و با این تیم نایب قهرمانی لیگ رو بدست آورد. اون در اون فصل در بازی رفت استقلال و پرسپولیس سومین گل پیاپیش رو در داربی ۶۹ به پرسپولیس به ثمر رساند؛ گلی که منتهی به اخراج شیث رضایی واسه یه مدت از پرسپولیس و تبدیل به شعاری خاص واسه هواداران آبی علیه حریف سنتی شون شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های جدید حامد بهداد

در فصل ۹۰-۹۱ مجیدی که دوباره کار زیر نظر مظلومی رو تجربه می کرد به گلزنی هاش ادامه داد و تو یه نیم فصل که جمعا ده بار به میدون رفت، ۹ گل به ثمر رساند. اون در نیم فصل بنا به دلایلی که هنوزم مشخص نشده استقلال رو ترک و راهی الغرافه قطر شد. اون مدعی بود که دلش واسه فرزندش که در امارات بوده تنگ شده و با وجود اصرار شدید هواداران استقلال ترجیح داد از ایران بره و اینطوری واسه یه نیم فصل راهی الغرافه قطر شد؛ انتقالی که با انتقاد شدید بعضی از هواداران و پیشکسوتان استقلال هم همراه شد. اونا به فکر بودن که اگه واقعا بحث بچه مجیدی درمیون بوده به چه دلیل راهی قطر شده و به امارات نرفته. اون در لیگ قطر سه گل و در لیگ قهرمانان آسیا چهار گل به ثمر رساند و در آخر با پایان فصل قطر رو به مقصد ایران ترک کرد.

عکسای خاطره انگیز به بهونه وداع هفت آبیا

مجیدی در راپیدوین

حضور اون در ایران همزمان با برگشت قلعه نویی به استقلال شد. در اول فصل (۹۱-۹۲) قلعه نویی از پذیرش مجیدی دوری کرد و با ادبیات خودش مجیدی رو مورد حمله قرار داد. اون تو یه بازی که هواداران استقلال نام مجیدی رو صدا کردن، اونا رو به اهل کوفه تشبیه کرد و شدیدا از اونا انتقاد کرد. با این حال مجیدی که شدیدا به قلعه نویی تاخته بود و با نام مکتب حجازی حواشی ای رو واسه استقلال ایجاد کرده بود یهو در اواخر آذر ماه به استقلال ملحق شد. این درحالی بود که اون در هفتم مهر ماه از فوتبال ملی خداحافظی کرده بود و با پیشنهادات خیلی از بقیه تیم های لیگ برتری روبه رو بود. حضور دوباره اون در استقلال عکس العمل های زیادی رو از طرف دوست داران حجازی به همراه داشت اما با این حال هیچ وقت اون و قلعه نویی در صحبت هاشون به چگونگی بازگشتش به استقلال صحبتی نکردن و البته ندیده نباید گرفت که قلعه نویی چندبار از مدیریتش درباره اومدن مجیدی به استقلال سخن گفته.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی روز ۲۶ مرداد

مجیدی در اون فصل عموما به عنوان بازیکن ذخیره به میدون می رفت و در آخر سه گل هم واسه این تیم به ثمر رساند. اون در آخر عنوان قهرمانی لیگ رو با استقلال بدست آورد و آماده بود تا با این تیم قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رو هم جشن بگیره که این رویا در مرحله نیمه پایانی لیگ قهرمانان و با شکست برابر اف سی سئول از بین رفت.

دیدار تیم های فوتبال نفت و استقلال، آخرین گل مجیدی

مجیدی که تا آخر فصل ۹۲-۹۳ با استقلال قرارداد داشت حالا از آبی ها خداحافظی کرده و می خواهد در کلاس های مربیگری فوتبال شرکت کنه. اون که سال ها با شعار «آهای فرهاد مجیدی» در ورزشگاه مورد تشویق قرار می گرفت شاید چند سال بعد سکان هدایت آبی ها رو برعهده بگیره. فرهاد مجیدی که با وجود ۳۸ سال سن از خیلی از حمله کنندگان لیگ ایران بهتر بازی می کرد حالا کفش هاش رو آویزون و باید دید استقلال واسه جانشینی اون چه فکری می کنه.

این مهاجم کهنه کار آبی ها ۴۵ بازی ملی در کارنامه داره و ده گل هم به ثمر رسونده. اون اولین بار بوسیله مایلی قدیمی به تیم ملی دعوت شد و در سال ۷۵ برابر کویت به میدون رفت. مجیدی هیچ وقت در تیم ملی نتونست توانایی هاش رو نشون بده و در سال ۸۹ با منتشر کردن یه نامه واسه همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد. اون در نامه اش با بیان نگرانی از تکرار تجربه ندیده گرفته شدن جوانان در تیم ملی گفت که نمی خواهد جوانان فوتبال ایران مثل خودش پشت خط بقیه بمونن و به چیزی که استحقاقش رو دارن نرسند.

به جربزه مجیدی محبوب ترین بازیکن بیست سال گذشته استقلال بوده و افتخار دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال استقلال رکورد اونه که به این زودی ها شکسته نمی شه. اون بهترین گلزن ایرونی لیگ قهرمانان آسیاست و تنها ایرانیه که قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا رو تجربه کرده.

مجیدی در بازی الغرافه و پرسپولیس که در ۲۹ فروردین ۹۱ برگزار شد با نشون دادن عدد چهار به هواداران پرسپولیس سنتی رو واسه هواداران استقلال درست کرد تا جواب عدد شش پرسپولیسی ها رو در کری خوانی بدن؛ عملی که تا سال ها در یادها می موند.

خطایی هنگام بارگذاری پرونده پیش اومده. دوباره تلاش کنین.

جدول کارکرد فرهاد مجیدی:

باشگاه خبرنگاران