مشکلات وحشتناک جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی مشکلات و عواقب زیادی داره.مهم ترین این علل به توضیح زیره…

  1. اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در بین عمل جراحی:

اگر قبل از عمل، بزرگی شاخک های بینی یا انحراف تیغه بینی وجود داشته باشه، جراح باید تلاش کنه این مشکلات به ظاهر کوتاه رو هم برطرف کنه. با در نظر گرفتن این که بینی با عمل جراحی معمولا کوچیک تر می شه، اگر مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده رو برطرف نکنیم، وقتی بینی جمع تر شد این مانع به ظاهر بی اهمیت باعث انسداد راه تنفسی می شه.

  1. تورم مخاط داخل بینی:

اگر به دلیل سینوزیت طولانی یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشه، ممکنه باعث انسداد تنفسی شه.

  1. چسبندگی های داخل بینی:

    اگه جراح داخل بینی رو زیاد دستکاری کنه، باعث زخمی شدن مخاط بینی می شه. اگه مخاط زخمی شده در نزدیکی همدیگه قرار گیرند هنگام بازسازی به همدیگه می چسبند و راه داخل بینی رو تنگ می کنن.

    1. تنگ کردن زیادتر از اندازه سوراخ های بینی.

    1. برداشتن بیشتر از اندازه از غضروف های نوک بینی:

    این منتهی به تنگی ورودی بینی می شه.

    اگه جراح بینی از تجربه کافی بهره مند نباشه، علاوه بر دچار اختلال شدن کارکرد بینی، این احتمال هست که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر رو پیدا نکنه و به شکل نامطلوبی دربیاد. این شکل های بد و دلایل اون عبارتند از:

    غیرقرینه بودن سوراخ های بینی

    اگه به سوراخ های بینی فردی که عمل نکرده نگاه کنیم معمولا ۲ سوراخ بینی دقیقا عین هم نیستن، اما فردی که عمل می کنه بعد از عمل توقع داره که سوراخ ها به طور کامل قرینه باشن. جراح طی عمل باید تلاش کنه که اندازه غیرقرینگی رو برطرف کرده و تا اونجا که ممکنه اون رو اصلاح کنه.

    کاهش حس بویایی

    پایانه های اعصاب بویایی در سقف چاله داخل بینی قرار گرفته ان. این ناحیه طی عمل زیبایی بینی معمولا دستکاری نمی شه، پس احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود نداره، مگه در ۲ حالت:

    حالت اول: این که فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته از قبل گرفتار به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی هم قرار گرفته باشه. با در نظر گرفتن این که ممکنه پولیپ ها در قسمت نزدیک به سقف چاله بینی قرار گرفته باشن، برداشتن اونا و دستکاری اون قسمت ممکنه منتهی به آسیب دیدن پایانه های بویایی شه. اگه فردی گرفتار به پولیپ وسیع بینی باشه، بهتره اول تو یه عمل جدا از هم پولیپ ها ورداشته شن و بعد با فاصله چند ماه بعد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند.

    حالت دوم: اگه به دلایلی که قبلا ذکر شد فردی در اثر عمل زیبایی بینی به درجاتی دچار انسداد بینی شه به همون اندازه هم دچار کاهش حس بویایی می شه، چون واسه این که بتونیم بویی رو حس کنیم باید مولکول های فرار اون ماده بتونن از راه بینی خود رو به پایانه های اعصاب بویایی برسانند. اگر بینی بسته باشه این مولکول ها قادر نیستن وارد بینی شن تا بتونن اعصاب بویایی رو تحریک کنن.

    منبع : tehrooz.com

    جمع آوری: آلامتو

     

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های خنده دار / ۲۲ اردیبهشت ۹۳

همه چیز درباره جراحی بینی – رینوپلاستی چیه؟

مشکلات جراحی بینی بعد از عمل

بازنشر بینی جراحی بینی