ترفندهای زیادی واسه باهوش جلوه کردن یا باهوش شدن هست. بعضی وقتا افراد باهوش نمی دونن چیجوری خود رو نشون بدن و یا کارایی می کنن که قابلیتای شون خوب نشون داده نمی شه. از این رو در ادامه به مواردی اشاره می شه که می تونه در باهوش شدن موثر باشن:

  • سریع بخونین

روشنه که بهترین راه باهوش جلوه کردن، خواندنه. واسه به یاد سپردن چیزی که خوندین، چه جنگ و صلح تولستوی باشه چه اطلاعات عمومی از ویکیپدیا، به هنگام خوندن متن کلمات رو ادا نکنین. واسه این کار می تونین آدامس بجوید یا سبزیجات بخورین. دهن تون رو به کار دیگری جز ادا کردن لغات مشغول کنین. بعد چند دقیقه ای رو به فکر کردن و به یاد آوردن چیزی که خوندین اختصاص بدین. بعد از یه مدت از اینکه چه خوب یه کتاب رو خونده و به یاد سپردید حیرت زده میشین.

  • در صحبتا مشارکت کنین

تا جایی که ممکنه در بحثا مشارکت کنین. سوال کنین، نظرتون رو بگید اما به طور کامل سکوت نکنین. ممکنه با پرسیدن سوالی چیزی رو بیاموزید. تن صدا رو تغییر بدین یا از زبون بدن تون به درستی استفاده کنین تا علاقه شما رو به بحث نشون بده. به هنگام صحبت کردن همیشه توقف نکنین.

  • چیزی که میدونید رو به زبون بیارین

تو یه بحث داغ دوستانه چیزی رو نگید که به اون اطمینان ندارین. واسه اینکه باهوش نشون داده شید روی چیزی که میدونید تاکید زیادی کنین. اگه اطلاعات نادرستی بدین ممکنه دوستان تون به جملات درستی که گفتین هم شک کنن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نگاهی به موشک ذوالفقار و فناوری موشک های بالستیک زمین به زمین ایران

  • ورزش کنین

ذهن سالم وابسته به داشتن بدن سالمه. علاوه بر تقویت ذهن و حافظه ورزشای جسمی هم انجام بدین. واسه داشتن بدن سالم باید خوب غذا بخورین و همیشگی ورزش کنین. تحقیقات زیادی رابطه موثر میان ورزش همیشگی، بهره وری و هوش رو نشون دادن.

  • با خود حرف بزنین

شاید این رفتار آدمای غیر عادی باشه اما تحقیقات نشون دادن اگه وقتی که به دنبال چیزی می گردید، اسم اونو با خود تکرار کنین زودتر اونو پیدا می کنین. چون با گفتن کاری که می کنین تمرکزتون به اون کار جلب می شه.

  • زبون خارجی بیاموزید

بیشتر کسائی که دو یا سه زبون خارجی بلدند باهوش تر نشون داده می شن، اما تحقیقات نشون داده این افراد نه فقط ظاهر باهوشی دارن بلکه به درستی باهوش ان. اگه شما دو زبون بلد باشین ذهن تون واسه تغییر از یه زبون به دیگری عملیات عقلی انجام میده که باعث تقویت مغزتون هم می شه.

  • راه سخت رو انتخاب کنین

تکنولوژی زندگی مردم رو آسون تر کرده اما انتخاب راه سخت تر ارزش نتیجه هایی که عایدتان می شه رو داره. مثلا GPS رو در نظر بگیرین. با GPS هیچوقت گم نمی شین اما فرصت یاد گرفتن محیط و تحلیل جاها از کفتون میره. بعضی وقتا GPS رو خاموش کنین و خودتون راه رو پیدا کنین. این راه حل ساده می تونه در تقویت ذهن اثر داشته باشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی اپلیکیشن ایگرگ؛ حل آنلاین سوالات درسی

  • از کارایی که هوش تون رو ضعیف می کنه دوری کنین

تا حالا در مورد کارایی صحبت شد که شما رو باهوش تر می کنه. اما دونستن کارایی که هوش تون رو ضعیف کردن می کنه هم مهمه. مثلا می گن «اینترنت ذهن شما رو از جا در آورد می کنه» (بستگی به چگونگی استفاده شما از اون داره)، «موسیقی سنتی کودکان رو باهوش تر می کنه» (احتمالش کمه) و «بازیای ذهنی شما رو باهوش تر می کنه» (وقت تون رو تلف می کنه).

به کارایی که در روز انجام می دید فکر کنین. کارایی که زمان شما رو تلف می کنه رو حذف کرده و از زمان تون بیشترین استفاده رو ببرین.

  • بدونین می تونین باهوش شید

هر کسی می تونه باهوش شه. فقط باید افکار منفی رو از ذهن پاک کنین. این فکر می تونه ذهن شما رو به یادگیری مسائل جدید باز کنه. طرز فکر تون تعیین کننده راه رسیدن به اهداف تونه. با مثبت اندیشی می تونین بسیار سریع تر به اهداف تون برسین.

چیجوری با هک کردن مغز، انگیزه خود رو بیشتر کنیم؟

بهترین درسایی که میشه از افراد برجسته دنیا آموخت