Posted on: ژانویه 21, 2019 Posted by: 92 Comments: 0

پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/بانکداری سنتی و الکترونیک

مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیک

با مقایسه ویژگی­های بانکداری الکترونیک و سنتی می­توان وجوه تمایز و تفاوت­های این دو و لزوم روی آوردن وسیع به بانکداری الکترونیک را بیشتر نمایان کرد.آنچه حایز اهمیت و در خور توجه است جنبه فعال و آینده­نگر بودن خصوصیات بانکداری الکترونیک در مقایسه با بانکداری سنتی است.بانکداری سنتی بیشتر با یک دید محافظه کارانه سعی دارد به شیوه­های مختلف هزینه­های بانک را کاهش دهد در صورتی که بانکداری الکترونیک ضمن ارایه جامع خدمات بانکی در فکر توسعه و تحول بر مبنای جلب رضایت مشتری و افزایش درآمد برمبنای ارایه خدماتی است که قبال آن­ها کارمزد دریافت می­شود.بنابراین هرچند در بانکداری الکترونیک هم کاهش هزینه­های بانکی مورد توجه قرار می­گیرد ولی تاکید عمده بر رشد درآمد بانک از طریق ارایه خدمات متنوع است.

در جدول2-1- ویژگی های بانکداری سنتی و بانکداری الکترونیک مقایسه شده است:

بانکداری الکترونیک بانکداری سنتی
●بازار نامحدود ازلحاظ مکانی و ارایه خدمات گسترده و متنوع بر اساس نیاز مشتری و وجود رابطه تنگاتنگ بین بانکی

●تمرکز بر هزینه ورشد درآمدها

●تاکید برکسب درآمد ازطریق کارمزد

●ارایه خدمات به صورت شبانه روزی

●کاهش در استفاده از نیروی انسانی و بوروکراسی اداری مبتنی بر اسناد و مدارک کاغذی.

 

●بازار محدود و رقابت بین بانک ها ارایه خدمات محدود و ارایه خدمات در یک قالب خاص و متکی بودن بر شعب

●تمرکز برکاهش هزینه ها

●کسب درآمد از طریق حاشیه سود(تسهیلات اعطایی)

●ارایه خدمات درساعت خاص(محدودیت ساعت اداری)

●متکی بر ساختار اداری مبتنی بر اسناد و کاغذ و استفاده از تعداد زیادی نیروی انسانی.

(حسنی، 1388، 30 )

توسعه فناوري اطلاعات آثار و تبعات مثبتي در عرصه­هاي مختلف اقتصادي و جوامع بهره­بردار از اين فناوري­ها گذاشته است. تجارت نوين نيازمند ابزارها و زير ساخت­هاي مناسبي براي گسترش فرآيند­هاي اقتصادي است. يکي از مهمترين شاخص­ها در مراودات تجاري, بانک­ها هستند. بانک­ها با برقراري ارتباطات تنگاتنگ و نزديک با مردم نقشي کليدي را در عرصه تجارت بازي مي­کنند و به همين دليل هميشه در تلاش هستند تا براي پيشي گرفتن از رقيبان خدمات خود را در ابعاد کمي و کيفي گسترش دهند. ورود بانک­ها به عرصه بزرگ فناوري اطلاعات اين امکان را براي آنها فراهم آورد تا جهش­هاي چشمگيري براي ارايه و گسترش خدمات خود داشته باشند. آن­ها با استفاده از ابزارهاي ارتباطي و اطلاعاتي هر روز شيوه­هاي جديدتري را به مشريان خود معرفي مي­کنند تا مشتري سريع­تر و بهتر از گذشته خدمات مورد نيازش را دريافت کند. فناوري­هاي ارتباطي و اطلاعاتي به بانک­ها در رسيدن به شعار هميشگي مشتري محوري کمک بزرگي کردند.(حسنی،1387، 31 )

2-1-21- ابزارها و سطوح رضايتمندي مشتري

شركت­ها با توجه به مشتريان هدف خود مي­توانند سطوح مختلفي از ارتباط با مشتري را ايجاد كنند. در سطوح پايين ارتباط كه شركت داراي مشتريان بسيار زيادي با حاشيه سود كم است، برقراري ارتباط در سطح پايه است. در طرف ديگر طيف، صنايعي قرار دارند كه تعداد كمي مشتري با حاشيه سود بالا دارند. اين شركت­ها علاقه­مند به ايجاد رابطه­اي كامل با تك تك مشتريان هستند امروزه، اكثر شركت­هاي پيشتار، برنامه­هاي وفاداري و حفظ مشتريان را توسعه داده­اند. بازاريابان مي­توانند با به كارگيري ابزارهاي بازاريابي ويژه، علاوه بر افزايش رضايت و ارزش از ديد مشتري، به تحكيم ارتباط با مصرف كننده نيز كمك كنند.( كاتلر ، 1389 ،18 )

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک( مورد مطالعه بانک مهر اقتصاد)

Categories: