هاست یا میزبان، در واقع به همون سروری می گن که اگه شما بخواین سایت شما در اینترنت و واسه همه افراد دنیا قابل رویت باشه، به اون نیاز داره. حال این سوال پیش می اید که سرویس دهنده هاست یا همون میزبان چیجوری باید باشه. بعضی افراد فکر می کنن که می تونن از کامپیوتر خود به عنوان هاست استفاده کنن ولی این کار دو عیب داره:

۱-    اول اینکه تا همیشه باید کامپیوتر شما روشن باشه و اگه سیستم خاموش شه، سایت شما واسه افراد دیگه روی اینترنت قابل رویت نخواد بود.

۲-    شما نیاز دارین که سرویسای راه اندازی سرور رو خوب بشناسین و روی اونا تخصص داشته باشین.

با در نظر گرفتن دو مورد فوق، تموم وبمسترها به سراغ شرکتای معتبری می رن که خدمات هاست رو ارائه می کنن. این شرکتا سرورهای بیرون مرز کشور دارن که تموم طول روز روشنه و اینترنت اونا قطع نمی شه. اما وقتی که می خواین هاست خود رو انتخاب کنین، باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که سرعت لود سایت این هاست بالا باشه و پس فقط به دنبال قیمت نباشین چون بعضی آدما به دنبال هاستای ارزون می رن ولی بعدا با مشکل قطع شدن سرور، وا نشدن صفحات، بالا نیامدن سایت و… مواجه می شن.

تاثیر هاست بر سئو سایت

هاست یا میزبان، قراره به عنوان یه سرور، سایت شما رو پشتیبانی کنه بنابر این عوامل مختلفی در انتخاب هاست هست که بر تاثیر گذاره:

۱-    سرعت هاست واسه بالا اومدن سایت

این مطلب را هم از دست ندهید :   نوشتن تگ عنوان

۲-    اندازه پایداری هاست

۳-    کیفیت و موقعیت ان

۴-    امن بودن هاست

۵-    اندازه پشتیبانی هاست از سایت شما

در موارد بالا، به پایداری هاست اشاره کردیم. پایداری یا آپتایم، به یه وقتی می گن که سایت شما در دسترس باشه بنابر این این گزینه واسه انتخاب هاست خیلی مهمه. اندازه پایدارای هاست قابل قبول، در حدود ۹۹ درصده و اگه کمتر از ان بود نباید به سراغ هاست برید حال ممکنه که این درصد تو یه ماه بالا و در ماه دیگه پایین بیاد بنابر این اندازه پایداری هاست باید ماهانه اندازه گیری شه.

نکته دیگه اینه که هاستی رو انتخاب کنین که در تموم دنیا سرعت بالایی داشته باشن مثلا هاستای ایرونی هر چند در ایران سرعت خوبی دارن ولی واسه بیرون مرز کشور غیر از اینه و از طرف دیگه هاستای خارجی به جست و جوگرهای گوگل نزدیکتر هستن و در نتیجه کارکرد بهتری دارن.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست