در هر سایتی، عوامل مختلفی هست که بر کسب امتیاز مثبت بوسیله گوگل تاثیر گذاره. به غیر از فعالیتایی که هر وبمستر باید در سایت خود انجام بده تا گوگل در بررسیای خود این فعالیتا رو دید کنه؛ یه سری کدها و پروتکلایی هم میشه در سایت استفاده کرد که تاثیر مثبت اونا رو در رتبه خود ببینین و یکی از این کدهای سایت، قرارداد https است.

معرفی قرارداد https  

قرارداد https  یکی از سیستمای امنیتی در هر سایت هستش. شاید شما در برخورد با سایتای جور واجور این حالت رو در نشانی سایتا دیده باشین که در بعضی از انا قبل از شروع ادرس سایت، قرارداد https  هست ولی یه سری های دیگه این قرارداد رو نداره و حتما این سوال واسه شما پیش امده که فرق وجود و نبود وجود این قرارداد چیه؟

قرارداد https  یه سیستم امنیتیه که روی اطلاعات سایت کدگذاری انجام میده و این باعث امن شدن سیستم شما می شه. حسن این کار اینه که سایت شما از دست هکرها در امان می مونه و اگه هم هکر خیلی قوی باشه و بتونه به سایت شما وارد شه، اطلاعات واسه هکر بی معنی هستش. اما قرارداد https تنها روی امنیت سایت تاثیر نداره بلکه فواید زیادی داره که یکی دیگه از مزیتای ان، تاثیر بر و در نتیجه رتبه بندی سایته.

تاثیر قرارداد https بر سئوی سایت

در میان فاکتورهای مختلفی که در رتبه بندی سایت شما تاثیر داره، قرارداد https  یکی از فاکتورهاییه که گوگل، وجود اون رو در لینک سایت، یه امتیاز مثبت واسه ان سایت در نظر میگیره. دلیل انتخاب این عامل واسه گوگل اینه که گوگل، در رتبه بندی سایت، اول سایتا رو غربال کرده و در درجه اول سایتایی رو در نظر میگیره که امنیت انا بالا هستش و از اونجایی که وجود قرارداد https  نشون دهنده اینه که سایت شما امنه، بنابر این گوگل این سایت رو بسیار با ارزش می دونه. از طرف دیگه وقتی که یه سایت این قرارداد رو داشته باشه، کاربر میفهمه که سایت شما امنه در نتیجه کاربران با خیال راحت می تونن به سایت شما سر بزنن و همین امر دلیل افزایش تعداد کاربران سایت و در آخر تعداد مشتریان سایت می شه.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست
این مطلب را هم از دست ندهید :   نقش نام دامنه بر سئو سایت