سال ۹۶، سال درخشش اپلیکیشنای آموزشی بود. امسال هم اجناس جدید و خلاقانه ای روونه تلفنای هوشمند شدن و هم اجناس قدیمی و پرطرفدار پیشرفت زیادی رو تجربه کردن تا یه پله دیگه به استانداردهای بین المللی نزدیک شن.

جامعه هدف تعداد خیلی از این اپا رو دانش آموزان دبیرستانی و پشت کنکوریا تشکیل داده، به خاطر همین پیشرفت دهندگان روشای مختلفی رو واسه جذب این قشر از محصلین در پیش می گیرن. ایگرگ که امروز معرفی می کنیم هم همین قشر رو هدف قرار داده، اما واسه آموزش روش متفاوتی رو در پیش گرفته: حل آنلاین تموم سوالات درسی.

یعنی چه؟ یعنی کافیه در هر مقطع تحصیلی که هستین، از سؤالی که براتون ابهام برانگیز بوده عکس گرفته و واسه کارشناسان ایگرگ بفرستید تا بعد از یه مدت جواب تشریحی رو به شما ارسال کنن. فرقی هم نمی کنه سؤالتان مربوط به ریاضی باشه یا زیست شناسی، در هر صورت جواب تموم سوالات تون رو از ایگرگ می گیرین.

این روزا کمتر پیشرفت دهنده ای به سراغ این روش پر زحمت و پر هزینه میره. خیلی از اپای آموزشی ایرونی، مبنای کار رو بر سوالات تستی گذاشته ان و در کنارش جواب تشریحی هم ارائه می کنن. شاید همین موضوع براتون جای سؤال باشه که با اینحال امکان واقعا چه دلیلی داره که ایگرگ به سراغ این روش تقریبا سنتی و شاید زمان بر واسه حل سوالات بره؟

مهدی محمدیان، هم مؤسس ایگرگ در گفتگو با سایت ما سوال بالا رو این جور جواب میده:

این مطلب را هم از دست ندهید :   نواقص در طرح رجستری و تاثیرات آن بر بازار موبایل ایران

«ایده اولیه ساخت برنامه ایگرگ براساس نیاز علم ­آموزان شکل گرفت. براساس تجربه ۱۰ ساله دبیری در مدارس تهران و تدریس دروس ریاضی، علم ­آموزانی که به دلیل ضعف مالی توانایی گرفتن دبیر خصوصی واسه آموزش دروس رو نداشتن، همیشه با مشکلات بسیاری در رفع نیازای آموزشی خود مواجه بودن، درسته که بعضی وقتا مشکلات این علم­ آموزان مخصوص سوالات کمی بود که هزینه و فایده گرفتن دبیر خصوصی با همدیگه برابری نمی­کرد. ضمن اینکه اگه نگاهی بالاتر از شهرهای بزرگ داشته باشیم متوجه می­شیم در شهرهای کوچیک، دسترسی به معلم هم یه مشکل اساسیه که با در نظر گرفتن آنلاین بودن نرم افزار ایگرگ این نیاز هم برطرف می­شه.»

ایگرگ چند مزیت بزرگ داره. یکی این که به عنوان دانش آموز در طرح سؤال محدودیتی ندارین و از هر مبحثی می تونین سوال کنین، نکته بعد این که به کار گیری اپ در قیاس با بقیه اپای آموزشی براتون بسیار ارزون تر تموم می شه.

هر سؤال در ایگرگ ۵ اعتبار ارزش داره، یعنی برابر ۵۰۰ تومن. با همین هزینه کم، می تونین در هر مبحث درسی سؤال سوال کنین و کمی بعد جواب رو از متخصصین ایگرگ به صورت تشریحی تحویل بگیرین. همین روش ایگرگ رو واسه استفاده مقطعی به اپ مناسبی تبدیل کرده چون که بر خلاف خیلی از اپای آموزشی واسه آزاد شدن بخشای جور واجور نیاز به پرداخت مرتب حق اشتراک دارین.

ایگرگ به شما اجازه میده که با دوربین موبایل از سوال عکس بگیرین یا اینکه تصویری رو از گالری واسه متخصصین بفرستین. جواب یه مدت بعد به وسیله متخصص آموزشی به طور تشریحی براتون فرستاده میشه و هنگام طی شدن این مراحل، با اخطار در جریان شرایط قرار می گیرین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چطور از تابستانِ بدون بازی جان سالم به در ببریم؟ [تابستان ۹۶]

این روند رو در ایگرگ تست کردیم. در اولین امتحان، جواب سوال ریاضی با تأخیر تقریبا زیادی به دستمون رسید که تا حدی باعث دلسردی مون از اپلیکیشن شد. طبیعتا چشم انتظار موندن واسه جواب و معطل شدن دانش آموز، موضوع بسیار مهمیه که در صورت نبود توجه تیم ایگرگ می تونه به شکست این اپ برسه. اما برابر گزارش کاربران کافه بازار انگار این تأخیر همیشگی نیس و فاکتورهای مختلفی در اون اثر دارن که شاید مهم ترین شون تعداد کم معلمان و زیادی درخواست هاست.

بنیان گذار ایگرگ ضمن تأیید این تأخیر، به ما میگه که الان پاسخا با میانگین حدودا ۱۵ دقیقه به دست کاربران می رسن اما در آینده با پیشرفت اپ و استخدام معلمان بیشتر این تأخیر به کمترین حد ممکن اندازه خود می رسه.

البته ایگرگ با همین روش هم تا حالا بازخوردهای خوبی دریافت کرده و پیشرفت دهندگانش از کارکرد اون رضایت دارن:

«تا حالا بیشتر از ۶ هزار نفر در برنامه ایگرگ ثبت­ نام کردن و روزانه به صورت میانگین ۷۰ سوال به وسیله استادان ایگرگ جواب داده می­ شه. این آمار تنها بعد از گذشت ۲ ماه از بیرون اومدن برنامه بدست اومده.»

با این وجود نمیشه رد کرد که موفقیت ایگرگ در آینده، شدیدا وابسته به حل مشکلاتیه که همین حالا در اون دیده می شه. شک نداشته باشین مهم ترین موضوع افزایش سرعت پاسخدهی به سوال هاست، هر چند بهبود رابط کاربری خشک و بی روح (و بعضی وقتا ناپایدار) اپ و البته امکان فرستادن ویس از طرف استاد که جای خالی اش شدیدا احساس می شه هم می تونن در آینده از ایگرگ اپلیکیشن بهتری بسازن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   محصولات جدید Alienware از هدست های واقعیت مجازی پشتیبانی می کنند

اما با تموم این اوصاف، در کل می تونیم ایگرگ رو اپلیکیشن به درد بخور بودن واسه حل مشکلات درسی بدونیم که با روشی متفاوت اما مؤثر تونسته باری از دوش دانش آموزان و پشت کنکوریا در شبای امتحان برداره. این نرم افزار آموزشی رو می تونین همین حالا و به رایگان از کافه بازار دانلود کنین.

ایگرگ (حل آنلاین سوالات درسی)

  • ایگرگ (حل آنلاین سوالات درسی)
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
  • سازنده: ایگرگ
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۵ مگابایت

دانلود

در بخش اپلیکیشنای سایت ما بخونین:

هفت سنگ؛ سلطنت بتل رویالا

معرفی اپلیکیشن Edge Action؛ ویجتای لبه صفحه به سبک گلکسی اس ۹