یکی از روشای ، است. وقتی که شما مقاله ای واسه سایت خود می نویسید، لینکی به اون صفحه که این مقاله در اون هست اختصاص می دید به مثل این از این که که واسه سایت خود شما هستن و هر کدوم یکی صفحه خاص رو نشون میده، لینکای داخلی می گن.
هر صفحه از هر سایتی باید یه لینک داشته باشه تا گوگل در وقتی که قصد بررسی سایت رو داره، بتونه به تموم صفحات مراجعه کنه و از محتویات اونا با خبر شه. همونجوریکه قبلا گفتیم، گوگل رتبه بندی سایت رو براساس هر صفحه جداگونه انجام میده و ممکنه رتبه شما از نظر یه صفحه بالا باشه ولی در صفحه دیگه شما افت رتبه داشته باشین. لینکای داخلی باید به هم رابطه داشته باشن تا موتور جستجو راحت بتونه به همه دسترسی پیدا کنه و یه شبکه مثل تار عنکبوت ایجاد شه.
ساختار عنکبوتی یا هرمی به این صورته که تو یه سایت، از صفحه اصلی به صفحات فرعی دسترسی پیدا کرد و وقتی وارد هر کدوم از این صفحات فرعی میشین، می تونین به صفحات دیگه دسترسی پیدا کنین. اما در لینک دهی نباید زیاده روی کرد و زیاده روی کرد چون در این صورت کاربر خسته می شه چون هدف از لینکای داخلی، دسترسی سریع تر کاربر به مطالب و افزایش بازدیده.

دلایل اهمیت لینکای داخلی در بهینه سازی سایت

کلا، وجود لینکای داخلی به چند دلیل اهمیت داره و وبمسترها نباید از ان غافل شن:
۱- وقتی که هر صفحه سایت شما، یه لینک داشته باشه، کاربر راحت تر می تونه به مطالب دسترسی پیدا کنه و این به خصوص در وقتی که شما بخواین از شبکه های اجتماعی واسه تبلیغ سایت خود استفاده کنین، اهمیت بیشتری پیدا میکنه.
۲- هم اینکه وجود لینکای داخلی باعث می شه که کاربر از یه متن بتونه به مقالات دیگه دسترسی پیدا کنه پس سرگرم خوندن مطالب می شه و در نتیجه ضریب برگشت سایت شما کم می شه.
۳- وجود لینک هاید اخلی واسه خود وبسمترا هم خوبه چون وقتی که بخوان به یه کاربر درباره یکی از مقالات اطلاعاتی دیگه بدن یا جواب اونا رو بدن، راحت تر می تونن به اون مقاله دسترسی داشته باشن.
۴- وجود لینکای داخلی باعث می شه که رتبه بندی بین صفحات سایت تقسیم شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   لینک واقعی و لینک سوری

 

حتما بخونین :

  • کار با نرم افزار لینک بیلدینگ
  • به چه لینکی لینک خریداری شده می گن؟
  • چیجوری از مطالبتان در سایت مواظبت کنین
  • به دست آوردن لینک خارج از سایت
  • آناتومی لینک
اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست