حضور نیروهای آمریکایی در مزارع کشت خشخاش در هلمند نشون دهنده این حقیقته که اهداف غربیا در افغانستان موندگاری اشغالگریه نه مقابله با تروریسم، نابودی القاعده و مواد مخدر.

عکس خشخاش

تصاویر زیر مزارع کشت خشخاش در هلمند در جنوب افغانستان رو نشون میده؛ ولایتی ناآرام که طالبان نسبت به دیگر مناطق این کشور فعالیتای بیشتری دارن.

 

ولایتهای فراه و نیمروز در غرب افغانستان بعد از ولایت هلمند در رده بالای ولایتای تحت کشت مواد مخدر قرار داره که تا الان دولت افغانستان به کمک جامعه جهانی نتونسته در همین زمینه موفق شه وافغانستان هنوزم جایگاه خود رو در مورد مقام اول تولید مواد مخدر حفظ کرده.

تصاویر مزارع خشخاش در افغانستان - سربازان آمریکایی در مزارع چه می کنن

با اینکه نیروهای ارتش آمریکا مدعی مقابله با تروریسم و نابودی القاعده و طالبان و مزارع کشت خشخاش هستن اما این تصاویر نشون دهنده واقعیت دیگه ایه که اهداف اصلی غربیا رو نشون میده و اون موندگاری اشغالگری در افغانستان است که در همین زمینه تنها غیرنظامیان بسیاری کشته می شن و هر روز تماشاگر افزایش حملات طالبان هستیم.

نیروهایای خارجی و دولت افغانستان درحالی مدعی نابودی مزارع خشخاش هستن که هنوزم  ۹۰ درصد درخواست مواد مخدر جهان از این کشور تامین می شه و هرساله نیروهای مخالف دولت افغانستان مبالغ خیلی خیلی از این روش بدست می بیارن.

عکسای مزارع خشخاش در افغانستان

واقعا کشت و قاچاق مواد مخدر از بازم به خارج از کشور ادامه داره و نیروهای خارجی تا الان نتونسته ان دراین زمینه موفق شن.

سربازان آمریکایی در مزارع خشخاش افغانستان

البته به دنبال کشته شدن “اسامه بن لادن” رهبر القاعده در عملیات دوم مه نیروهای آمریکایی در منطقه ابوت آباد پاکستان الان این سوال مطرح می شه که به چه دلیل غربیا الان از افغانستان خارج نمی شن؟ بهونه ای دیگه واسه موندگاری اشغالگری هست؟

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی از مسابقات MotoCross

درحالیکه مقامات پلیس در ولایتهای جنوب غربی افغانستان درصدد نابودی هزاران هکتار از اراضی تحت کشت خشخاش هستن، نیروهای ناتو به بهونه نبود امنیت اجازه نمی دن تا برنامه های تخریب کشتزارهای خشخاش در ولایت هلمند عملی شه و این بهونه ای دیگه واسه موندگاری ناامنی در افغانستان ازسوی غربیا عنوان شده.

با وجود اینکه طی ۳ سال گذشته، واسه بیشتر از ۲۵۰ هزار دهقان در ولایت هلمند  بذرهای اصلاح شده و کود پخش شده اما امسال در بیشتر مناطق این ولایت کشتزارها زیر کشت کوکنار قرارگرفته س.

سازمان ملل هم در گزارشی اعتیاد افغانیا به مواد مخدر رو وحشتناک توصیف کرده و اعلام کرده که طی پنج سال گذشته تعداد معتادین به مواد مخدر در افغانستان به دو برابر زیاد شده.

شمار آدمایی که از تریاک استفاده می کنن در مقایسه با پنج سال گذشته از ۱۵۰ هزار نفر به ۲۳۰ هزار نفر رسیده که حکایت از افزایش ۵۳ درصدی در شمار معتادین به تریاک داره.

هم اینکه تعداد آدمایی که از هروئین استفاده می کنن از ۵۰ هزار نفر به ۱۲۰ هزار نفر رسیده که نشون دهنده افزایش ۱۴۰ درصدی تعداد معتادین به هروئین است.

گزارشها نشون دهنده اون هستش که هرساله ۸۰۰ تن هروئین در افغانستان تولید می شه که تنها یه سوم اون به کشورای دیگه پخش می شه و بقیه به فروش نمی رسد.

 

بازنشر : آلامتو

به نقل از :

noindex