اعماق اقیانوس مناسب ترین محل واسه زندگی بزرگترین مخلوقات زمینه که در این مناطق دورافتاده عروسهای دریایی، نهنگها، ستاره های دریایی بزرگ و بقیه جانوران بزرگ خود رو از چشم آدم مخفی می کنن.

به گزارش خبرگزاری مهر، عروس های دریایی بزرگ، نهنگ ها و سخت پوستان بزرگ، بزرگترین موجودات روی زمین هستن.

بهترین محل زندگی این حیوانات بزرگ اعماق اقیانوس هاست. هرچند در بعضی موارد این حیوانات به آبهای سطح می آیند و در قاب دوربین عکاسان طبیعت جاوادانه می شن.

مجله «نشنال جئوگرافی» در گزارشی، گزیده از زیباترین تصاویر این غول های دریایی رو منتشر کرده.

عروس دریایی یال شیری

این جونور با نام علمی Cyanea capillata بزرگترین گونه عروس دریاییه که قطر بدن اون می تونه به دو متر و طول پاهاش به ۱۵ متر برسه.

کوسه نهنگی

کوسه نهنگی یا Rhincodon typus بزرگترین گونه در میان ماهیها و کوسه ها هستش که طول اون می تونه به ۱۲ متر برسه. اما این غول مهربون برخلاف داستانهایی که درباره اش گفته می شه فقط از پلانکتونها و ماهیهای کوچیک تغذیه می کنه. مطمئنا با این ماهی بزرگ در داستان پینوکیو آشنا شدین.

ستاره دریایی بزرگ

قطر گونه ستاره دریایی Pisaster giganteus می تونه به نیم متر برسه. قلمر این جونور بزرگ در آبهای آمریکای شمالی از جنوب کالیفرنیا تا بریتیش کلمبیا در کانادا هستش.

خرچنگ بزرگ ژاپنی

Macrocheira kaempferi که در این تصویر با نور پروژکتورهای زیردریایی روشن شده به عنوان بزرگترین جونور مفصل دار زنده شناخته می شه. این خرچنگ یه گونه خیلی خیلی قدیمی و در واقع یه جور فسیل زنده س. طول این حیوان می تونه به ۳ متر برسه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی روز ۲۵ شهریور ۸۹

نهنگ آبی (blue whale)

این نهنگ یا Balaenoptera musculus بزرگترین حیوانیه که تا الان روی زمین زیسته س. این حیوان در زمان تولد حدود ۷.۶ متر طول داره و در بزرگسالی به ۳۳ متر طول و بیشتر از ۱۸۰ تن وزن می رسد.

جنگجوی پرتغالی

Physalia physalis که هم اینکه با عنوان «جنجگوی پرتغالی» هم شناخته می شه بیشتر با عروس دریایی اشتباه گرفته می شه. اما درحقیقت این جونور که از رده آب سانانه از یه کلونی از ارگانیسمها ساخته شده. بازوهای این جونور بزرگ در زیر آب به ۵۰ متر هم می رسد. اما به صورت میانگین طول اون ۱۰ متره.

نهنگ تیغ باله

Balaenoptera physalus دومین جونور بزرگ زمینه. طول این نهنگ می تونه به ۲۵ متر در نرها و ۲۷ متر در ماده ها برسه.

جورپای بزرگ

درحالی که طول آشنایان ساحل نشین این جورپا به زور به چند سانتیمتر می رسد، Bathynomus giganteus یه سخت پوست بزرگه که طول اون می تونه به نیم متر و وزن اون به ۲ کیلوگرم برسه.

کوسه سفید

با بیشتر از ۴ متر و نیم طول، Carcharodon carcharias بزرگترین ماهی شکارچی زنده س.

حلزون بزرگ

این حلزون، بزرگترین نرم تن زمینه. Tridacna gigas می تونه به ۱۲۰ سانتیمتر طول و بیشتر از ۲۲۰ کیلوگرم وزن برسه.

منبع: mehrnews.com / aftab.ir

جمع آوری: آلامتو