لیلا حاتمی این روزا در برابر هر دوی این اتفاق هاست. چهره معتبر و افتخارافرین سینمای ما که این روزا خبر جوایز بازیگری جشنواره کارلووی واری و نشون شوالیه هنر و ادب فرانسه دوباره اون رو در بالاترین جایگاه اخبار رسانه ها قرار داد، در کمال تاسف این روزا مورد هجمه و منتشر کردن خبرهای ناموثق و جعلی قرار داره.

 

روزای گذشته بود که مطلبی درباره احتمال «ممنوع الخروجی» لیلا حاتمی به استناد یه احتمال و گمانه زنی مبهم در نشریه “تلگراف” و نقل قولی بدون ذکر نام از سخنگوی قوه قضاییه در سایت “کافه سینما” منتشر شد و بعد به رسانه های دیگه رسید و درخشش زیادی داشت. نشر بدون مدرک اینجور خبر مهمی چه تاثیری در زندگی و کار حرفه ای هنرمندان ایرونی داره که این روزا دور و بر شون رو حاشیه و حرف و حدیث فرا گرفته و وظیفه اخلاقی و حرفه ای مطبوعات و رسانه ها، مراقبت و پشتیبانی از هنرمندان در مقابل رواج این شایعه هاست.

لیلا حاتمی در گفت وگویی با “سینمای ما” ضمن اعلام ناراحتی از منتشر کردن اینجور مسائلی، این خبر رو منکر شد.
 
اما مورد عجیب و باحال و همزمان خنده دار و تاسف دوباره، انتشار عکسی مونتاژشده از لیلا حاتمی در اینترنته که اون رو در کنار عادل فردوسی پور موقع تماشای رقابت تنیس المپیک لندن ۲۰۱۲ نشون می دهد. لیلا حاتمی که همزمان با این ماجرا در ایرانه، در ادامه گفت وگو از اینجور عکسی اعلام تعجب کرد و ضمن تکذیب حضورش در المپیک لندن (!) گفت واقعاً نمی دانم منظور و هدف شون از این کارا چیه؟
 
عکس اصلی که قبل از این در فارس منتشر شده بود، فردوسی پور رو در حال تماشای رقابت نیمه پایانی تنیس المپیک نشون می دهد. تصویر جعلی و مونتاژ شده که در سایت برداشت ریورس شده همین تصویره که عکسی دور بر شده از لیلا حاتمی رو کنار فردوسی پور گذاشته ان. نکته باحال اینه که مونتاژ کننده عکس حتی به حالت صورت تماشاگران توجه نکرده و عکسی خندون از لیلا حاتمی رو کنار تصویر جدی و دقیق بقیه کار کرده. این عکس که جزو “پیشنهادهای سردبیر” این سایت هم هست

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی امروز ۴ مهر ۸۹

فوتوشاپ لیلا حاتمی