ماجرای عکس دلداری احمدی نزاد به مادر چاوز جنجالی ترین بحث این یکی دوروزه س. عکسی که بعضی داخلیا مدعی ان مونتاژه و خبرگزاریای خارجی می گن از کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا گرفتن.

به گزارش مجله مهر، انتشار عکس و فیلمی که احمدی نژاد رو در حال دلداری به مادر هوگوچاوز نشون میده، حالا  از پرحاشیه ترین خبرهای روزه. تصویری که امروز به عکس روز سایت Euronews  تبدیل شده و در داخل کشور هم با واکنشهای متفاوتی روبه رو شده.

وقتی احمدی نژاد گیر افتاد

اولین عکس العمل به منتشر کردن این تصاویر همونجوریکه انتظار می رفت از رسانه های دولتی بود. سایت «شبکه ایران» که سایت اینترنتی روزنامه دولتی «ایران» هم هست، با منتشر کردن گزارش تصویری از روبه رو شدن احمدی نژاد با زنان در کشورای جور واجور، عکس جنجالی رو حاصل از جواب ندادن «شگرد همیشگی احمدی نزاد» دونست: «دکتر احمدی نژاد همیشه واسه اعراض از دست دادن با زنان خارجی که با آداب اسلامی و ملی ایرانیان آشنا نیستن؛ از شگردی شناخته شده استفاده می کنه که همون بالا آوردن دو دست به نشونه احترامه.در تصویر منتشر شده از برخورد رئیس جمهور با مادر هوگوچاوز هم روشنه که رئیس جمهور مثل گذشته دستان خود رو به نشونه احترام بالا آورده اما این بار شگرد همیشگی دکتر احمدی نژاد با موفقیت روبرو نبوده و مادر داغدار چاوز در حالی که اشک از چشمانش سرازیره، یهو دستان خود رو روی دستان رئیس جمهور میذاره …»

 

 

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی از جاذبه های گردشگری ایرانی

وقتی فتوشاپ یه سایت رو به معذرت خواهی مجبور کرد

همزمان با منتشر کردن این تصویر، یکی دوسایت خبری دیگه با منتشر کردن عکسی دیگه مدعی شدن «دختر چاوز در آغوش احمدی نزاد» است. عکسی که بدون این دست اون دست کردن جعلی بودن پیوند اون به دختر چاوز مشخص شد و خیلی راحت می شد فهمید که این عکس در یکی از سفرهای داخلی احمدی نژاد در بهمن ماه امسال گرفته شده و شخص مورد ادعا، پسری ایرانیه و نه یکی از دختران هوگو چاوز.

 

از طرف دیگه یه سایت خبری هم با منتشر کردن گزارشی مفصل، مدعی شد عکس منتشر شده از احمدی نژاد فتوشاپی و جعلی بوده و عکس اصلی واسه پیرمردی دیگه س و نه مادر چاوز.

نویسنده گزارش این سایت خبری در آخر صد درصد مطمئن از فتوشاپی بودن عکس جنجالی منتشر شده، از رئیس جمهور معذرت خواهی کرده و می نویسه: «اخلاق و آداب اسلامی و رسانه ای حکم می کنه به خاطر منتشر کردن این تصویر جعلی، به سهم خود (به عنوان یکی از سایتای منتشرکننده) از آقای احمدی نژاد رییس جمهور، جداً معذرت خواهی کرده و آرزو داریم خدا هم از سر تقصیرات و گناهان ناآگاهانه ما بگذره و یازی کنه تا از این پس هم، در اینجور مواردی که مستقیماً به آبروی آدما در میونه، لغزشی نداشته باشیم.»

هرچند تلاش ما واسه پیدا کردن منبع اصلی عکس مورد ادعای این سایت به نتیجه ای نرسید و مشخص نشد عکس این پیرمرد از کجا امده؟ پیرمردی که شباهت عجیبی به «محمد البرادعی» مدیرکل قبلی آژانس بین المللی انرژی هسته ای داره. کسی که در این مراسم هم حضور نداشته.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عوامل موثر و فاکتورهای رشد کسب و کار

 

 

وقتی معاون رئیس جمهور منکر شد

با برگشت رئیس جمهور و هیأت همراه از ونزوئلا، خبرنگاران سراغ همراهان رئیس جمهور رفتن تا از اونا درباره عکس جنجالی سوال کنن. بهترین گزینه مصاحبه این وسط البته معاون رئیس جمهور بود که در فیلم دلخواه در کنار احمدی نزاد دیده می شد. روایت حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی از عکس جنجالی رو به روایت خبرنگار سایت روزنامه ایران بخونین: «همه روسای جمهور به مادر چاوز تسلیت گفتن، اما مادر پیر چاوز وقتی احمدی نژاد رو دید بسیار ناراحت شد و بارها گفت: پسرم شما رو خیلی دوست داشت و چند بار تاکید کرد شما مثل پسرم هستین. احمدی نژاد به مادر چاوز تسلیت گفت، اما عکس منتشر شده در سایت ها و روبوسی انجام شده رو تکذیب می کنم. از اونجایی که بنده و دکتر صالحی تماشاگر ماجرا بودیم، وقتی که مادر چاوز احمدی نژاد رو دید به گریه افتاد و رئیس جمهور مثل همیشه دستای خود رو در مقابل هم فشرد و به عرض تسلیت به مادر چاوز پرداخت، اما به دلیل اینکه حال مادر چاوز از این رو به اونو شده بود، با بیان تأثر شدید یهو دستان رئیس جمهور ایران رو در دست گرفت و بر صورت خود نهاد، با این وجود بنده عکسای شیطنت آمیز منتشر شده در سایتا رو تکذیب می کنم. البته بنده احتمال شیطنت رسانه ها رو می دادم. دکتر احمدی نژاد با گفتن تسلیت از کنار خونواده چاوز و دختران و داماد چاوز گذشت و فقط در مقابل مادر چاوز واسه احترام ایستاد و عکس مورد ادعا مربوط به این ملاقات نیس.»

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های منتخب امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱

عکس واقعی کدامه؟

یه جست و جوی ساده در اینترنت، شما رو به عکس جنجالی میرسونه. عکسی که سایت یاهو به نقل از خبرگزاری رویترز در توضیح اون اینجور نوشته: «محمود احمدی نژاد (سمت راست) مراتب تسلیت خود رو به النا فریاس به مادر هوگو چاوز،رئیس جمهور ونزوئلا در جریان مراسم ترحیم در آکادمی نظامی کاراکاس بیان می داره. این عکس بوسیله کاخ میرافلورس(کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا) منتشر شده. »

 

اینطوری، خبرگزاری رویترز به عنوان منبع اولیه این عکس، اون رو دریافتی از  کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا می دونه. عکسی که خبرگزاری «شینهوا» هم اون رو به خاطر همین منبع می دونه.

مجله مهر