افسردگی

مغز مرکز اصلی در ایجاد و پردازش تحریکات جنسیه. واقعا هیجان و اشتیاق جنسی از مغز شروع می شه. مریضی  افسردگی تمایلات جنسی رو کاهش داده و در بیشتر موارد منتهی به مشکلات نعوظ در مردان می شه. از طرف دیگه خیلی از داروهایی که در درمان افسردگی به کار می رن هم می تونن تحریکات جنسی رو کنترل کرده و نعوظ رو با مشکلاتی همراه کنن.

الکل

در خیلی از جوامع، افراد واسه بهبود  اخلاق خود الکل می خورن. اما زیاده روی در مصرف الکل موجب مشکل در نعوظ می شه. این مشکل معمولا موقتیه و با گذشت زمان برطرف می شه.

داروها

خیلی از داروها کارکرد جنسی رو تحت تاثیر قرار داده و با مشکلات نعوظ همراه هستن. بعضی داروهای فشارخون، مسکنا و داروهای ضد افسردگی از این دسته داروها هستن. مواد مخدر از جمله آمفتامینا، کوکائین و ماری جوونا هم موجب بروز مشکلات جنسی در مردان می شن.

استرس

غرق شدن در مسئولیتای خیلی زیاد شغلی و مشکلات روزمره زندگی، نشاط و سرزندگی افراد رو تحت تاثیر قرار میده. استرس و اضطراب، خیلی از بخشای بدن از جمله دستگاه تناسلی مردان رو با مشکل روبرو می سازه. مقابله با استرس از راه ایجاد تغییراتی در روش زندگی مانند ورزش منظم، خواب کافی، تغذیه مناسب و در صورت ضرورت مراجعه به دکتر، می تونه وضعیت سلامت و آرامش فرد رو بهتر کرده و کارکرد جنسی رو هم اصلاح کنه.

عصبانیت و خشم

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های خنده دار / ۱۰ تیر ۹۳

رومانتیک و احساساتی بودن در وقتی که شما عصبانی و عصبانی هستین تقریبا نشدنی به نظر می رسه، حتی اگه دلیل خشم شما ارتباطی به همسرتون نداشته باشه. نبود بیان خشم و یا بیان ناجور اون موجب مشکل در کارکرد جنسی مخصوصا در آقایون می شه.

نگرانی و استرس

نگرانی در مورد این که نتونین در رابطه جنسی خود موفق عمل کنین، ایجاد این رابطه رو براتون مشکل تر می سازه. نگرانی در مورد بقیه ابعاد زندگی هم برعملکرد جنسی شما تاثیر گذاره. نگرانی شما به هر دلیلی باشه موجب ترس و تنهایی شده و شما رو در چرخه باطلی گرفتار می سازه که نتیجه اون مشکل در زندگی جنسی و رابطه عاطفیه.

مشکلات میانسالی

اضافه وزن و چاقی کارکرد جنسی شما رو تحت تاثیر قرار میده. در مردان چاق ترشح هورمون جنسی مردونه یعنی تستوسترون کم شده و تمایلات جنسی و نعوظ با مشکل روبرو می شن. هم اینکه چاقی در بیشتر موارد با فشارخون بالا و سخت شدن شریانا هم همراه س که در این حالت جریان خون در دستگاه تناسلی مردان کم میشه و نعوظ رو با اختلالاتی روبرو می سازه.

نبود اعتماد به نفس

وقتی شما خودتون رو دوست ندارین، نمی تونین از همسر خود توقع داشته باشین که احساس به طور کامل مثبتی به شما داشته باشه. تصویر ذهنی منفی نسبت به خود موجب نگرانی شما در مورد کارکرد جنسی تون شده و کیفیت رابطه جنسی شما رو شدیدا کم می کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های منتخب امروز ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۰

کاهش میل جنسی

میل جنسی پایین هم معنی با مشکل نعوظ نیس اما خیلی از عواملی که موجب مشکل در نعوظ می شن می تونن علاقه و تمایل  شما به رابطه جنسی رو هم کم کنن. نبود اعتماد به نفس، استرس، نگرانی و بعضی داروها اشتیاق به ایجاد رابطه جنسی رو کم می کنن.

وضعیت سلامتی

خیلی از بیماریا موجب مشکل در اعصاب، عضلات و جریان خون لازم واسه نعوظ می شن. دیابت، فشارخون بالا، تصلب شرایین، ضایعات نخاعی و مریضی ام اس می تونن منتهی به مشکلات نعوظ شن. اعمال جراحی واسه رفع مشکلات پروستات و مثانه هم اعصاب و عروق خونی کنترل کننده نعوظ رو تحت تاثیر قرار میدن.

رفع مشکلات نعوظ

شاید به نظر خیلی از افراد، مشاوره با دکتر در مورد زندگی جنسی خود سخت و نشدنی به نظر برسه، اما این اقدام بهترین و تنها روش موثر واسه درمان مشکلات جنسی و برگشت به زندگی جنسی  سالمه. دکتر اصل مشکل شما رو پیدا کرده و با دخالت هایی مثل پیشنهاد به تغییر روش زندگی مانند ترک سیگار و کاهش وزن، دارو درمانی، هورمون درمانی، روان درمانی و مشاوره روانشناسی مشکل جنسی شما رو درمون می کنه.

سیمرغ