بین کاشت مو و بیماریای قلبی رابطه ای هست؟

خیلی از افراد شایعه های مختلفی در مورد  رابطه  بیماریای قلبی و  کاشت مو شنیده ان، در این مطلب می خوایم ببینیم که چقدر این شایعه ها درست هستن و بعد از  باید نگران بیماریای قلبی باشیم و یا خیر!  با ما همراه باشین تا بیشتر در باره این شایعه بدونین.

r1

تحقیقات از بی خطری کاشت مو می گن.

در قدم اول باید بدونین تا کنون هیچ گونه رابطه مشخصی بین بیماریای قلبی، سرطان و دیده نشده. پیوند مو از خلال یه بی حسی موضعی صورت میگیره و تاثیری بر تپش قلب و بقیه مواردی که به قلب مربوط می شه نداره. اما واسه رعایت احتیاط بیشتر و جلوگیری از هر گونه اتفاق بد و غیر شدنی باید دکتر خود رو از بیماریای قلبی خود آشنا کنین. این وسط شاید بسیار شنیده باشین که کاشت مو دارای مشکلات قلبیه در حالی که تا کنون همچین چیزی مشاهده نشده و ثابت شده نیس.

اما این شایعه ها از کجا آب می خورن؟

به عقب رفتن مو یکی از نشونه هایه که نشون میده خطر دچار شدن به  مریضی قلبی زیاد شده. آخرین مطالعاتی که در چند سال گذشته در مورد ریزش مو در مردان شده، نشون از این داره که آدمایی که در تاج سر خود دچار طاسی هستن در حدود سی و شش درصد نسبت به بقیه افراد، بیشتر در برابر بیماریهای قلبی عروق کرونر قرار می گیرن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس رنگین کمان

این تحقیقات که در حدود یازده سال، و روی بیشتر از بیست و دو هزار مرد انجام شد، نشون می ده که ریزش مو در افراد رابطه مستقیمی با فشار خون و کلسترول بالا داره و هر چی اندازه این دو عامل بیشتر باشه، اندازه ریزش مو هم بیشتره.

از نتیجه کارای این تحقیقات شناسایی اندازه خطر دچار شدن به مریضی قلبی در مردان در تموم سنین و الگویای جور واجور طاسی بود.

این مطالعه  در بین افراد سنین ۴۰ تا ۸۴ و از بین بررسی  ۱۹۱۱۲مورد مریض قلبی عروق کرونر روی مریضی عروق کرونر قلب انجام شد و این بررسیا هر شش ماه سال در افراد مورد امتحان قرار می گرفتن. این مطالعه نشون میده که مردانی که تاج سر اونا به طور کامل طاسه بیشتر از ۳۶ درصد خطر احتمال مریضی کرونری دارن. آدمایی که ریزش موی تاج سر اونا متوسطه در حدود ۳۲ درصد خطر احتمال به مریضی قلبی دارن و افراد با طاسی ناچیز ۲۳ درصد احتمال وقوع خطر حمله قلبی رو دارن. در مردان با ریزش موی جلوی سر، خطر احتمال مریضی کرونری ۹ درصد ،نسبت به افراد عادی بیشتره. نسبت بیشتر از افراد عادیه. این تحقیقات نشون میده افراد طاسی که فشار خون بالا داشته باشن نزدیک به دو برابر نسبت به افراد عادی شاید خطر مریضی قلبی رو تجربه کنن. هم اینکه افراد طاسی که کلسترول بالا دارن سه برابر بیشتر از آدمایی که کلسترول بالا دارن و غیر طاس هستن احتمال تجربه کردن بیماریای قلبی رو دارن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عوارض پوستی دیابت

r2

کاشت مو بی تقصیره!

همونطور که تحقیقات بالا نشون داد، تا کنون هیچ گونه مشکلات خاصی از کاشت مو روی قلب مشاهده نشده. مهمترین عامل، طاسی و البته نوع اون هستش. خیلی از آدمایی طاسی که مبادرت به کاشت مو می کنن باید دریابند که طاسی اونا نشونه ای از خطر احتمال بیماریای قلبیه. اگه در دور و بری ها خود فردی رو دیدید که مبادرت به کاشت مو کرده و بعد از چند وقت به مریضی قلبی گرفتار شده. بدونین که هیچ رابطه ای میان مریضی قلبی و نیس

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر درباره و به سایت کلینیک رز مراجعه کنین

www.rozclinic.com

عادات و کارای مضر واسه قلب

پاکسازی رگای خونی بدن