Posted on: سپتامبر 20, 2019 Posted by: مدیر سایت Comments: 0

عوارض و فواید مصرف گوشت قرمز!

چندوقت پیش در مقاله ای کامل به بررسی خواص نخوردن گوشت قرمز!؟ پرداختیم اگه فرصت مطالعه مقاله قبلی رو نداشته اید پیشنهاد میکنیم این مقاله رو با دقت بخوایند:

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ مصرف یا نبود مصرف گوشت به طور کاملً یه انتخاب شخصیه. در حالی که بعضی افراد نمی تونن دوری از مواد گوشتی رو تو ذهن خود تصور کنن، بعضی افراد ممکنه، بفهمن رژیم غذایی گیاهی سالم تر و قابل تحمل تره. آژانس سرطان سازمانی جهانی سلامت (WHO) گزارش اخطار دهنده ایی در اکتبر ۲۰۱۵ منتشر کرد.

گزارش براساس تحقیقات ۲۰ ساله در مورد پتانسیل عامل سرطان در ۲ گروه طرفداران گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده انجام شده بود. گوشت قرمز شامل همه شکل های جور واجور گوشت از جمله گوشت گاو، بره، گوساله، گوسفند، خوک و اسب می شه. گوشت فرآوری شده شامل گوشتیه که پروسه های نمک زنی، نگه داری، دودزنی و تخمیر روی اون انجام شده و دیگه به صورت طبیعی نیس. از جمله گوشت های فرآوری شده می توان به سوسیس، هات داگ، گوشت کنسرو شده، گوشت دودی، همبرگر و چیزای دیگه ای به جز اینا اشاره کرد.

براساس تحقیقات، مصرف منظم گوشت های فرآوری شده با سرطان روده رابطه مستقیم داره. مصرف روزانه ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده خطر دچار شدن به سرطان رو در شخص بالا می برد. پیش تر از این محققان اثبات کرده بودن که مصرف گوشت های فرآوری شده به تنهایی سرطان زا نیستن. خطر سرطان وقتی بالاتر می رود که شخص از همه نوع گوشت قرمز و فرآوری شده استفاده کنه.

در حالی که فواید تغذیه ایی گوشت قرمز قابل توجه هستن، خطرهای سلامتی واسه شخصی که مرتباً گوشت قرمز مصرف می کنه از فواید اون مهم تره. وقتی پای سلامتی و تغذیه در میونه باید بهترین تصمیم رو بگیرین. با مجله علم ورزش همراه شید تا بدونین وقتی تصمیم به قطع مصرف گوشت در رژیم غذایی رو دارین، باید بدونین بدن شما چیجوری تخت اثر این موضوع قرار می گیرد.

۱. ارتقای سلامت قلب

التهاب، ساختار عکس العمل دفاعی بدن در مقابل حمله میکروارگانیزم ها و ویروس هاییه که موجب مریضی می شن. به هرحال، غذاهایی مثل گوشت التهاب آور هستن و ممکنه موجب موندگاری التهاب شن. موندگاری التهاب دلیل خیلی از مریضی ها مثل مریضی قلبیه.

Neu5Gc یه مولکوله که در بدن تولید نشده و در گوشت قرمز یافت می شه. براساس یافته های یه تحقیق در سال ۲۰۱۵، وقتی شما گوشت قرمز مصرف می کنین، بدن شما با فعال سازی التهاب به عنوان جواب سیستم ایمنی به این مولکول خارجی جواب می دهد. با مصرف منظم گوشت قرمز بدن مرتباً با موندگاری التهاب به این موضوع جواب می دهد.

هم اینکه براساس یافته های یه تحقیق در سال ۲۰۱۳، گوشت قرمز ترکیبی به نام ال-کارنتین (L-carnitine) داره، وقتی که این ترکیب با باکتری روده عکس العمل نشون بده موجب بسته شدن رگ های خونی می شه. رگ های خونی بسته شده یکی از عوامل مریضی های قلبی عروقی وابسته به مرگه. از طرف دیگه، رژیم غذایی گیاهی بیشترً ضد التهاب هستن و موجب سلامتی قلب می شن.

۲. دوری از خطر دچار شدن به سرطان

تورم یکی از دلایل مریضی هایی که موجب مرگ می شن از جمله سرطانه. تحقیقات گذشته رابطه بین افزایش خطر دچار شدن به سرطان و مصرف گوشت قرمز رو اثبات کرده ان. براساس یافته های یه تحقیق در سال ۲۰۰۴ مصرف گوشت زیاد با گسترش سرطان روده (سرطان روده بزرگ، راست روده و شکم) رابطه داره.

وقتی گوشت با درجه گرما بالا پخته یا دودی می شه، باعث آزاد سازی مواد شیمیایی می شه که DNA آدم رو تغییر داده و اون ها رو مستعد دچار شدن به سرطان می کنه. رژیم غذایی گیاهی اینجور مشکلات و عواقبی رو در بر نداره. گیاه خواران نسبت به گوشت خواران کمتر مستعد و در خطر دچار شدن به سرطان هستن.

تغییر رژیم غذایی از گوشت به گیاه، تولید و ترشح اسیدهای صفرا و استرول های خنثی رو کاهش داده و بعداً موجب کاهش خطر دچار شدن به سرطان روده می شه. اسیدهای صفرا و استرول های خنثی جزو عوامل خطرناک دچار شدن به سرطان روده هستن.

eating meat 2

۳. فرصت زندگی طولانی تر

براساس یافته های یه تحقیق در سال ۲۰۰۳ در مورد الگوی زندگی افراد گیاه خوار و گوشت خوار، محققان به این نتیجه رسیدن افراد گیاه خوار زندگی طولانی تری نسبت به افراد گوشت خوار دارن. براساس یه مطالعه در سال ۲۰۱۲، آدمایی که بیشتر گوشت قرمز مصرف کرده بودن زودتر به سرطان و مرگ دچار شده بودن.

۴. کاهش وزن

تغییر رژیم غذایی از گوشت به رژیم کم کالری گیاهی موجب شروع روند کاهش وزن در همه افراد می شه. براساس یافته های تحقیقی در سال ۲۰۰۷ مشخص شد، رژیم غذایی به طور کاملً گیاهی با کم شدن وزن افراد دارای اضافه وزن در طول دوره یه الی دو ساله رژیم گیاهی ربط داره. رژیم گیاهی غنی از فیبره و فیبر با شاخص توده بدنی پایین و وزن رابطه مستقیم داره. غذاهای گیاهی در مواد مغذی غنی تر و در کالری پایین تر از غذاهای گوشتی هستن.

۵. جلوگیری از دیابت

مقاومت به انسولین شرایطیه که بدن شروع به مقابله با انسولین می کنه. انسولین هورمونیه که سطح بالای قند خون رو کنترل می کنه. زیاد شدن وزن به خصوص در ناحیه شکم با پیشرفت دیابت ربط داره. رژیم کم کالری گیاهی موجب کنترل وزن و تنظیم حساسیت انسولین در بیماران دیابتی می شه.

گوشت قرمز به خصوص نوع فرآوری شده شامل مقدار زیادی سدیم، نیترات و نیتریته. همه این مواد از راه جلوگیری از فعالیت سلول های بتا مسئول تولید انسولین، حساسیت انسولین رو بالا می برن. غذاهای گیاهی خطر دیابت رو کاهش میدن.

۶. کنترل فشار خون

براساس نتیجه یه تحقیق در سال ۲۰۱۵، گوشت قرمز با فشار خون بالا رابطه مستقیم داره. وقتی باکتری های روده گوشت قرمز رو تجزیه می کنن ترکیبی به نام trimethylamine-N-oxide آزاد شده که موجب بالا رفتن فشار خون می شه. علاوه بر این، گوشت قرمز شامل مقدار زیادی چربی های اشباع شده و سدیمه که موجب بسته شدن رگ های خونی و باعث بالا رفتن فشار خون می شه. یه تحقیق در سال ۲۰۱۴ رابطه رژیم غذایی گیاهی و فشار خون پایین رو به اثبات رساند.

۷. خلاص شدن از دردهای روماتیسم مفاصل

تحقیقات نشون داده ان، رژیم ای غذایی مخصوص می تونه باعث بهتر شدن و تغییر میکروارگانیسم هایی شه که در کاهش درد روماتیسم مفاصل نقش اساسی دارن. مریضایی که روماتیسم متوسط تا شدید دارن با تغییر رژیم غذایی خود به رژیم گیاهی کم کالری کاهش با معنی علائم روماتیسم و درد رو گزارش کردن.

۸– بهبود جوش های بدن

گوشت منبع غنی از ویتامین B12ه. افزایش این ویتامین می تونه موجب بروز جوش و جوش شه. براساس یافته های تحقیقات، منفذهای پوست در آدمایی که دچار جوش شده نسبت به بقیه فرق داره و هم اینکه تزریق این ویتامین موجب بروز جوش در بدن می شه. پس چون مواد گوشتی غنی از ویتامین B12 هستن، مصرف زیاد مواد گوشتی ممکنه موجب بروز جوش روی پوست شه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

دیابت رژیم غذایی سرطان سلامت قلب علم ورزش

Categories:

Leave a Comment