شرکت چینی هوآوی لحظاتی قبل از پرچمدار سال ۲۰۱۵ خود پرده برداشت؛ محصولی که واسه اون عنوان هوآوی P8 برگزیده شده. این موبایل تازه معرفی گشته با بدنه کامل فلزی و ضخامتی ۶.۴ میلی متری در اصل سرآغازی حساب می شه بر سری P شرکت تولید کننده اش، چون اونا عزمشونو جزم کردن تا به کار گیری برند Ascend رو کنار بذارن.

پرچمدار جدید هوآوی نمایشگری ۵.۲ اینچی داره و در چهار رنگ طلایی، نقره ای، خاکستری و مشکی عرضه می شه. در حالیکه P8 به صورت کامل ضد آب نیس اما بدنه اون با تکنولوژی نانو یکم مقاومت رو در برابر مایعات جفت و جور می آورد.

در ادامه با سایت ما همراه باشین.

تو یه نگاه کلی مشخصات P8 عبارتند از:

  • پلتفرم: اندروید ۵.۰ آب نبات چوبی به همراه رابط کاربری EMUI 3.1
  • نمایشگر: ۵.۲ اینچی با رزلوشن تموم HD
  • چیپست:  HiSilicon Kirin 930 – این چیپست از پردازنده ای هشت هسته ای استفاده میکرد و در این پردازنده ۴ هسته Cortex A53 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و  ۴ هسته دیگه از همین نوع با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز به خدمت گرفته شدن.
  • ابعاد: ۱۴۴.۹ در ۷۲.۱ در ۶.۴ میلی متر و وزن برابر با ۱۴۴ گرم
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین اصلی: ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، سنسور RBGW و گشودگی دهانه لنز f/2.0
  • دوربین جلویی: ۸ مگاپیکسلی
  • باتری: ۲۶۸۰ میلی آمپر ساعتی

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور RGBW

این مطلب را هم از دست ندهید :   محصولات جدید Alienware از هدست های واقعیت مجازی پشتیبانی می کنند

شاید جدی ترین نوآوری در سنسور دوربین پرچمدار تازه رونمایی گشته هوآوی گذاشته شده باشه که اولین سنسور با چهار طیف رنگی حساب می شه و اینجوری کیفیت ثبت تصاویر در نور کم رو به مراتب بالاتر می بره.

این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به لرزشگیر اپتیکالی توانا تجهیز شده و با گشودگی دهانه لنز f/2.0 بنا داره به کاربران یکی از بهترین تجربه های عکاسی رو عرضه کنه.

رابط کاربری EMUI 3.1 به همراه ژستای حرکتی

همونطوری که در اوایل مطلب گفته شد P8 هوآوی از اندروید ۵.۰ آب نبات چوبی که روی اون رابط کاربری EMUI 3.1 اجرا گشته استفاده می کنه. در این رابط کاربری شرکت چینی ژستای حرکتی خاصی رو جای داده، مثلاً اگه با یه بند انگشت دوبار روی نمایشگر تپ کنین اسکرین شات جفت و جور می شه و بعد میتونین دوباره با انگشت خود بخشی از اسکرین شات رو انتخاب و بعد اونو کراپ کنین.

تواناییای ارتباطی

عاقبت P8 هم دو سیم کارته شده (نسخه تک سیم کارته هم تولید می شه) و هر دو سیم کارت می تونن از فناوری ارتباطی ۴G استفاده کنن.

موبایل نامبرده دارای دو آنتنه که یکی از اونا در بالا و دیگری در پایین بدنه قرار دارن؛ هدف از ارائه دو آنتن آنهم با اینجور چیدمانی در این بوده که قطعی و مشکل در تماسای صوتی به کمترین حد ممکن ممکن برسه. خود هوآوی ادعا می کنه کاربران پرچمدارش از این به بعد ۵۰ درصد کمتر از گذشته رابطه و تماس صوتی شون دچار مشکل می شه و اندازه آنتن دهی هم ۶.۸ درصد بهبود پیدا کرده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   اسمارت ریموت، کنترل همه لوازم خانگی هوشمند شما را بر عهده می گیرد

از جمله دیگه مواردی که شرکت چینی مورد بحث به اون می بالد توانایی محصولش در فیلتر کردن نویزهای محیطی بین مکالمات و حتی در زمان استفاده هندزفریه.

قیمت و زمان عرضه

مدل ۱۶ گیگابایت P8 از ماه می ۲۰۱۵ راهی اروپا می شه و واسه اون بر چسب قیمت ۴۹۹ یورو (۵۳۰ دلار) در نظر گرفته شده که در قیاس با پرچمداران سامسونگ و اپل رقم پایین تری هستش. مدل ۶۴ گیگابایتی هم واسه کاربران ۵۹۹ یورو هزینه به دنبال داره.