Posted on: مارس 14, 2020 Posted by: مدیر سایت Comments: 0

بهترین راه های افزایش سودآوری سایت

وبسایتا با در نظر داشتن اهداف مختلفی طراحی می شن؛ بعضی وقتا فقط فروش جنسا مورد توجه مدیریت یه سایته و بعضی وقتا سودآوری بالا کلی تمرکز گردانندگان سایتی رو تشکیل میده، اما نکته خیلی مهم اینه که طبق گزارش KissMetrics (سایتی که تحقیقاتی درباره کار و کاسبی و چگونگی رسیدن به موفقیت انجام میده) ۹۶ درصد بازدید کننده ها به قصد خرید از سایتا دیدن نمی کنن. حالا واسه بیشتر کردن درصد خریداران سایت چیکار باید کرد؟ راه های زیادی واسه بیشتر کردن سودآوری سایت تون هست اما ۱۰ مورد موثر اون در زیر آورده شده:

  • امتیازات محصول تون رو خوب توصیف کنین

بیشتر فروشنده های سایت به جای توصیف امتیازات و منافع محصول، خود اونو توصیف می کنن. بدتر از اون فروشنده هایی هستن که توضیح مختصری درباره محصول شون می نویسند. با توصیف بیشتر محصول، ذهن مصرف کننده خود رو در حال استفاده کردن اون می بینه و احتمال خریدتون بالاتر میره.

توصیف باید حرفه ای باشه. مثلا واسه توصیف یخچال به جای «سرعت خنک کنندگی بالایی داره» از جمله «غذاها رو به سرعت خنک می کنه تا به باکتریا فرصت رشد رو نده» استفاده کنین. مردم باید به محصول شما احساس نیاز کنن تا اونو بخرن.

  • طرز استفاده محصول رو بگید

شاید با گذاشتن عکسی از محصول نتونین طرز استفاده اونو نشون بدین. از این رو حتما توضیح اونو بنویسین. مثلا اگه شما فروشنده کتابای الکترونیکی هستین و می خواید کتابی با عنوان «چگونگی ایجاد تجارت الکترونیک از پایه» رو معرفی کنین، به جای «شامل طرح هاییه که شما می تونین در کار و کاسبی تون استفاده کنین» از جمله «با خوندن هر صفحه این کتاب به طور روزانه در کمتر از یه ماه، طرحی روشن واسه ایجاد کار و کاسبی تون دارین» استفاده کنین.

  • نظرخواهی کنین

در تحقیقی نشون داده شده که بیشتر از ۸۸ درصد مشتریا به نظرات آنلاین اعتماد می کنن. بازدیدکنندها با خوندن نظرات مثبت و منفی نوشته شده در سایت با احساس نویسنده نظر رابطه برقرار کرده و به شما اعتماد می کنن. خوبه بعضی وقتا با در نظر گرفتن مناسبتایی که پیش رو دارین (مانند سالگرد تاسیس و…) ویدئویی از نظرات بازدیدکنندها بسازین و در برابر نمایش بذارین.

  • با پیامای هدف دار به مشتریا نزدیک تر شید

اگه می خواین پیام تون قوی و در رابطه باشه به دو چیز نیاز دارین: اول اینکه مشتری هدف خود رو مشخص کنین. دوم اونو به مشتری برسونین.

بعضی از سخنرانان به هنگام معرفی محصول وسعت خیلی از مشتریا رو مورد هدف قرار میدن و به تصورشون بیشترین استفاده رو از زمان بردن. درحالیکه هر مشتری تخصص و زبون خاص خود رو داره. از این رو با شناخت مشتری و نیاز هاش می تونین از واژگان بیشتر، رسمی تر و تخصصی تر واسه حرفه ایا و از واژگان بیشتر پسند، غیر رسمی و آسون واسه همه مردم استفاده کنین تا بتونین سودآوری سایت تون رو بیشتر کنین.

  • محصول تون رو با تصویر توصیف کنین

از اونجایی که قوی ترین حس آدم بینایی اونه، از توصیفاتی استفاده کنین که به همراه تصاویر هستن.

اگه محصول شما پیچیده س می تونین ویدئویی درست کنین که در اون فردی در حال استفاده کردن محصوله یا واسه فروش نرم افزار، دموی اونو پیشنهاد بدین. با این کار امتیازات محصول تون رو به مشتری نشون می دید و باعث میشین که چشم از اون ورنداره.

  • راه های ارتباطی زیادی برقرار کنین

KissMetrics واسه آزمایش اثر راه های ارتباطی بر سودآوری سایت، دو سایت مشابه درست کرد که در یکی تلفنای تماس رو نوشته و در دیگری ننوشته بود. جالبه بدونین که ۵۴ درصد از مکالمات کل به سایت اول تعلق داشته. تلفن تماس، اعتماد مشتری رو زیاد می کنه.

  • سایت رو مهم کنین

اگه می خواین مشتریاتون بیشتر به سایت شما سر بزنن باید چیز با ارزشی به اونا ارائه کنین. می تونین نکاتی درباره خرید بهتر ارائه بدین یا به همراه کالایی که می فروشید کالای دیگری به عنوان هدیه تقدیم کنین. این به خلاقیت و بودجه شما ربط داره. اما کاری کنین که وقتی بازدید کننده از سایت تون میره احساس بهتری داشته حتی اگه فقط یه نکته از شما یاد گرفته باشه.

خلاقیت

  • برگشتن رو آسون کنین

معمولا وبگردها خیلی صبور نیستن و وقتی که از سایتی دیدن می کنن اگه در چند کلیک اول به اون چیزی که میخوان نرسند اونو بسته و فراموش میکنن.

مراحل خرید و ثبت اطلاعات رو تا می تونین ساده و کم کنین تا مشتری از دادن اون همه اطلاعات خسته نشه. در صورت امکان می تونین گزینه عضویت رو بذارین تا اطلاعات مشتری در اونجا ثبت شده و دیگه لزومی به نوشتن دوباره اطلاعات نباشه.

  • با ضمانت کردن اعتماد مشتری رو جلب کنین

ضمانت جنسای عرضه شده رو بنویسین و قبل اینکه مشتری از شما درخواست کنه اعتماد اونو خوب جلب کنین چون مشتریایی دودل یا خجالتی در همه جا وجود دارن. این افراد تا وقتی که از ضمانت تون مطمئن نشن خرید نمی کنن.

  • راه های درآمدزای جانشین فروش رو هم امتحان کنین

اگه بازم فروش تون به اون میزانی نیس که مورد دلخواه تون باشه، می تونین از فروش فضای تبلیغاتی سایت یا ایجاد لینکای وابسته واسه دریافت کمیسیون حاصل از فروش استفاده کنین.

  • با یه تیر چند نشون بزنین

می تونین با ساخت یه ویدیو چند مورد اول که در بالا گفته شده رو با هم ترکیب کنین. برند تون رو تعریف و سود اونو توصیف کنین. اینجور ویدئویی می تونه همه اطلاعات لازم مشتری رو به اون بده.

منبع: entrepreneur

Categories: