ویندوز ۱۰ مثل ویندوز ۷ شما رو در نصب آنتی ویروس عذاب نمی ده. از نسخه ۸ ویندوز به بعد بود که مایکروسافت آنتی ویروسی داخلی به نام Windows Defender رو در سیستم عامل خود تعبیه کرد تا نیاز مبرم کاربران به نصب این بسته های امنیتی رو به کل نابود کنه.

اما واقعاً ویندوز دیفندر بهترین انتخابیه که یه کاربر ویندوز جهت مراقبت از رایانه خود می تونه داشته باشه یا این که گزینه های مناسب تری هم وجود دارن؟ بارها درزمان مطالب جور واجور به مبحث آنتی ویروسا پراختیم و در ادامه هم می خوایم بهترین ترکیب جهت مراقبت از رایانه رو مورد بررسی بذاریم.

آنتی ویروس و ضد بد افزار: مراقبت هوشمندانه از رایانه

بزارید خیالتون رو راحت کنیم؛ همتون به یه نرم افزار آنتی ویروس روی رایانه های خود احتیاج دارین. به وجود اومدن ویروسا و بد افزارهای جدید و نامعلوم دلیل شده تا وظیفه جنگ در میدون جنگ رو دوش بخشای جور واجور دفاعی بیفته.

در مورد همین موضوع آنتی ویروسا (حتی اگه به قدر کافی هوشمند باشن) دیگه از امنیت کافی بهره مند نیستن و نمی تونن به تنهایی از تموم سیستم شما در برابر خطرات احتمالی مراقبت کنن.

به خاطر همین به شما پیشنهاد می کنیم در کنار آنتی ویروس از یه نرم افزار ضد بد افزار خوب هم استفاده کنین. این دو در کنار همدیگه می تونن از رایانه شما در مقابل خیلی از بزرگترین تهدیدات اینترنتی مثل ویروسا، نرم افزارهای جاسوسی، برنامه های نا خواسته و… مراقبت کنن.

Windows Defender به اندازه کافی خوبه؟

همونطور که گفتیم ویندوز ۱۰ از یه آنتی ویروس داخلی به نام ویندوز دیفندر برخورداره. این وسیله به هنگام باز شدن برنامه ها به وسیله کاربر به طور خودکار اقدام به اسکن اونا می کنه و به روز رسانیای خود رو هم از سیستم Windows Update تأمین می کنه.

هم اینکه با به کار گیری ویندوز دیفندر و رابط کاربری ساده اما کاربردی اون میتونین به اسکنای عمیق روی سیستم خود بپردازید. از همه مهم تر این وسیله موجب کند شدن سیستم شما نمی شه و گاه و بی گاه به پر و پای شما نمی پیچد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   گیمینگ موبایل باعث نابودی پلی استیشن ویتا نشد، سونی باعث شد

قبل از این ویندوز دیفندر یه فاجعه در کار مراقبت از رایانه و مقابله با ویروسا به حساب می رفت.

قبل از این ویندوز دیفندر یه فاجعه در کار مراقبت از رایانه و مقابله با ویروسا به حساب می رفت؛ همین مورد دلیل شده بود تا خیلی از آنتی ویروسای دیگه رو بهتر تر بدونیم و اونا رو جهت نصب به کاربران پیشنهاد کنیم.

اما حالا خوبیش اینه با آمادگی خاصی که مایکروسافت واسه این وسیله در نظر گرفته میشه ویندوز دیفندر رو در گروه آنتی ویروسای خوب به حساب آورد.

تو یه جمع بندی کلی باید بگیم که در کوتاه مدت و اگه ویندوز دیفندر رو در کنار نرم افزارهای ضد بد افزار مورد استفاده بذارین، این وسیله به اندازه کافی خوبه و می تونه پاسخگوی نیازای شما باشه.

ویندوز دیفندر بهترین آنتی ویروسه؟ چه وسیله دیگری در این مورد هست

اگه مقایسه آنتی ویروسای جور واجور رو دیده باشین، متوجه میشین که ویندوز دیفندر در بحث امنیت و مراقبت از رایانه در برابر تهدیدات خارجی بالاترین نمره رو ارائه نمی ده؛ پس ممکنه سوال کنین که به چه دلیل به سراغ آنتی ویروسا و وسیله دیگه نریم؟

قبل از هر چیزی بذارین به بعضی از امتیازات نگاهی بندازیم. در آوریل سال ۲۰۱۷ به گزارش AV-TEST این وسیله تونسته ۹۹٫۹۹ درصد از تروجانای گسترده و شایع رو در تور خود گرفتار کنه. ویندوز دیفندر هم اینکه تونست با افتخار در مقابل ۹۸٫۸ درصد از حملات روز صفر مقاومت کنه.

ویندوز دیفندر در بحث امنیت و مراقبت از رایانه در برابر تهدیدات خارجی بالاترین نمره رو ارائه نمی ده.

حملات روز صفر یه حمله یا تهدید رایانه ایه که از یه آسیب پذیری تو یه نرم افزار کاربردی که تا قبل از اون نامعلوم بوده بهره جویی می کنه و به خاطر همین هم قصد نفوذ و آسیب رسوندن به سیستم قربونی رو داره.

در مقابل آنتی ویروس Avira، یکی از برنامه های تراز اول ثبت شده در AV-TEST دارای نمرات مشابه در ماه آوریله. این در حالیه که طی ماه گذشته بنا به دلایلی امتیازات اون زیاد شده و همین امر دلیل شده که امتیازات کلی اون نسبت به آنتی ویروس ویندوز دیفندر بالاتر شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۵ چالش تازه مجریان سابق TOP GEAR در آمازون پرایم

با این حال باید گفت که آنتی ویروسای دیگه با موارد اضافه ای چون افزونه واسه مرورگرهای اینترنتی، پاک کننده های رجیستری و… به کاربران عرضه می شن که نه فقط لازم نیستن بلکه در بعضی مواقع دلیل کند شدن سیستم شما می شن و با ارائه روشای مخصوص خود می تونن بعضی وقتا امنیت رایانه شما رو با خطر مواجه کنن.

فیلتر SmartScreen بدون توجه به اون که از چه آنتی ویروسی استفاده می کنین، از دانلود و اجرای بدافزارها جلوگیری می کنه.

در مقابل ویندوز دیفندر هیچ کدوم از این گزینه ها رو ارائه نمی ده و به طور کاملً مجانیه. هم اینکه ویندوز ۱۰ خیلی از اقدامات محافظتی معروف ویندوز ۸ رو هم در خود جای داده. مثل فیلتر SmartScreen که بدون توجه به اون که از چه آنتی ویروسی استفاده می کنین، از دانلود و اجرای بدافزارها جلوگیری می کنه.

کروم و فایرفاکس هم شامل توانایی مشابهی به نام Google’s Safe Browsing می شن که از دانلود و اجرای بدافزارهای داغون کننده و تهدید آمیز جلوگیری می کنن. اگه به دلایلی از ویندوز دیفندر نفرت دارین و می خواین از یه آنتی ویروس دیگه استفاده کنین، به کار گیری نرم افزار Avira رو به شما پیشنهاد می کنیم.

نسخه رایگان این آنتی ویروس پاسخگوی نیازای کاربران خانگیه و نسخه پرو اون به همراه چند ویژگی اضافی می تونه خیال شما رو از واسه امنیت سیستم راحت کنه. فقط حواستون باشه پس از نصب، نسبت به حذف افزونه مرورگر Avira که تلاش می کنه به هر طریقی خودشو به شما تحمیل کنه، دست به کار شین.

تنها آنتی ویروس کافی نیس: از وسایل ضد تروجان و ضد کدهای داغون کننده هم استفاده کنین

آنتی ویروسا مهمند، اما مهم تر از اونا وسیله مراقبت از کدهای داغون کننده (اکسپلویت) واسه مراقبت از مرورگر وب و پلاگینا هستن؛ مواردی که بیشتر از دیگر نقاط یه سیستم مورد حمله واقع می شن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بررسی نسل جدید X1 BMW؛ جذاب ترین کراس اوور بازار

در همین خصوص Malwarebytes برنامه رایگانیه که به شما پیشنهاد می دیم. بر خلاف آنتی ویروسای سنتی، این وسیله در پیدا کردن برنامه های ناخواسته و دیگه نرم افزارهای بلا استفاده بسیار خوب عمل می کنه.

واسه آخرین نسخه Malwarebytes که ترکیبی از سه وسیله امنیتیه باید به طور هرساله ۴۰ دلار بپردازید.

از نسخه ۳ به بعد Malwarebytes یه ویژگی ضد نفوذ جدید به اون اضافه شده که هدفش بستن بعضی سوء کاربرده های عادی (حتی حملات روز صفر) در برنامه های جور واجور عنوان شده. علاوه بر این وسیله نامبرده به یه ضد باج افزار هم مجهز شده که از کاربران در برابر حملات باج افزاری مراقبت می کنه.

اینم بگیم که واسه آخرین نسخه Malwarebytes که ترکیبی از سه وسیله امنیتی رو در تحت یه پکیج به کاربران ارائه می کنه باید به طور هرساله ۴۰ دلار بپردازید. Malwarebytes ادعا می کنه که میتونه جانشین آنتی ویروسای سنتی شه.

اما ما به کل با اینجور موضوعی مخالف هستیم، چون که هر کدوم از این وسیله روش هدف دار مخصوص به خود رو واسه حفاظت از رایانه تون ارائه میدن. آنتی ویروسا، برنامه های مضری که به رایانه شما راه پیدا کردن رو بسته کرده و در مقابل Malwarebytes تلاش می کنه در مرحله اول از دسترسی برنامه آلوده و مضر به رایانه شما جلوگری کنه.

به خاطر همین از اون جایی که ضد بد افزارها با آنتی ویروسا تداخل ندارن، پیشنهاد می کنیم هر دو مورد رو روی رایانه خود نصب کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که قادر به به کار گیری نسخه رایگان Malwarebytes و وسیله محدودتر اونم هستین. نظرتون درباره ویندوز دیفندر و دیگه آنتی ویروسا چیه؟ نظرات خود رو با ما به اشتراک بذارین.

در بخش تکنولوژی سایت ما بخونین:

چیجوری در ویندوز فایلای تکراری رو پیدا و حذف کنیم؟

معرفی ربات To PDF؛ تبدیل آسون و بی دردسر فرمتای عادی به PDF