شاید شما به عنوان یه کاربر در وقتی که به دنبال موضوعی در گوگل سرچ می کنین، به سایتایی برخورد می کنین که درباره اون مطلب، محتوایی دقیقا برابر داره و باحال این که هر کدوم لینک خود رو در آخر مطلب دید می کنن به محتواها، محتوای دوقلو می گن. در این لحظه شما دچار گمراهی میشین که این متن در اصل به کدوم یکی از سایتا تعلق داشته و بقیه از اون کپی ورداری کردن؟ این اتفاق بدترین حالت ممکن واسه سایت هاییه که از اونا کپی ورداری می شه چون:

۱-    در این حالت کم کم سایتا بازدید کننده های خود رو از دست میدن چون کاربران حس می کنن که این سایتا بی اعتبار هستن و این باعث افت رتبه سایت اصلی می شه.

۲-    وقتی که گوگل با این حالت روبرو می شه، رتبه ای که هر صفحه داده رو تقسیم بر تعداد صفحات مشابه می کنه و به هر کدوم اختصاص میده و اینم باعث افت رنک سایت شما می شه.

اما لازمه بدونین که گوگل با الگوریتمایی خیلی سریع متوجه سایتای کپی بردار می شن و در آخر، خیلی سریع ورق برمیگرده و همه چیز به نفع سایتی که منبع اصلی متنه تموم می شه که واسه یه راه گوگل واسه تشخیص این که کدوم سایت اولین بار این متن رو ارائه کرده، تاریخ ارائه مطلبه و براساس اون لینکا رو در سیستم ایندکس خود قرار میده که به کار گیری تگ Canonical Url واسه این منظوره.

معرفی تگ Canonical Url 

وقتی که بعضی از سایتا، از مطالب سایتای دیگه بدون ذکر منبع در سایت خود استفاده می کنن، موتور جست و جو دچار ابهام می شه چون:

این مطلب را هم از دست ندهید :   هاست (Host) و تاثیر آن بر سئو سایت

۱-    نمی تونه تشخیص بده که منبع اصلی متن از کجاس.

۲-    در نتیجه نمی تونه درست اراده کردن کنه که در نتیجه جست و جوی کاربر، کدوم صفحه رو نشون بده.

۳-    و در آخر در ارائه رتبه به اون صفحات سایتا، دچار خطا می شه.

اینجا هستش که Canonical Url  وارد عمل می شه. پیشنهاد همه سئوکارها به وبمسترها اینه که در صفحات خود از این تگ استفاده کنن چون وقتی که گوگل به محتوای تکراری یا همون محتوای دوقول برخورد می کنه، این تگ می تونه منبع اصلی متن رو مشخص کنه و در نتیجه گوگل دچار خطا در تعیین سایت متخلف گمراه نشه.

حتما بخونین :

  • انکر تکست (Anchor Text) یا کلمات لینک شده
  • فرق بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیک
  • تولید محتوای جذاب
  • عملیات سئو و جواب به موتورهای جست و جو آری یا نه؟
  • دلایل نبود مطالعه محتوای سایت
محتوای دوقلو یا Duplicate Content
  • محتوای دوقلو یا Duplicate Content

۵

خلاصه

محتوای دوقلو یا Duplicate Content !!! این اتفاق بدترین حالت ممکن واسه سایت هاییه که از اونا کپی ورداری می شه مثل ما