اختراع و ظهور اینترنت خود به خود سبک زندگی انسان ها را دچار تغییرات عظیمی کرد. یکی از جنبه های مختلف و اساسی این تغییرات را می توانیم تغییر در اقتصاد و تجارت بدانیم. برای درک این تغییر بهتر است مفهوم اینترنت را در طراحی سایت تهران با یک دیگر مرور کنیم. اینترنت در حقیقت ارتباطی جهانی است که بر بستر اطلاعات صورت می گیرد. این اطلاعات هر چیزی میتواند باشد. از متن و تصویر تا صدا و … همه انواعی از این اطلاعات می باشد. وقتی به این بستر نگاه می کنیم متوجه می شویم که تقریبا هرچیزی که در اطراف ما وجود دارد می تواند در این بستر حضور داشته باشد. هر چیزی که فیزیکی باشد می تواند تعریف و توصیفی از آن به شکل متنی یا تصویری در اینترنت حضور داشته باشد. از طرفی دیگر تجارت و اقتصاد در پایه ای ترین سطح آن، یک خرید و فروش می باشد و هر خرید و فروشی از دوپایه خریدار و فروشنده تشکیل شده است که از طریق یک پل با یکدیگر در ارتباط هستند. این پل یک مسیر دوطرفه می باشد که در یک طرف آن سرمایه و در سمت دیگر کالا یا خدمات منتقل می شود. وقتی این مفهوم را در کنار مفهوم اصلی اینترنت و تغییرات حاصل از آن در سبک زندگی به خصوص تغییر در پایه و اساس اقتصاد میگذاریم، به یک نقطه تلاقی به نام سایت های فروشگاهی می رسیم. داشتن این چنین سایت هایی گرچه بسیار راحت تر و سریع تر از داشتن یک مغازه و فروشگاه واقعی است اما پیش نیازهایی دارد. اساسی ترین این نیازها، طراحی سایت می باشد که کاری است تخصصی. بنابراین موارد مختلفی چون قیمت طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

در ادامه بیشتر قصد داریم در باب انواع طراحی های سایت و عوامل تعیین کننده در قیمت طراحی سایت صحبت کنیم. همه ما دوست داریم خدماتی چون طراحی سایت را با قیمتی مناسب دریافت کنیم. اما باید بدانیم عناوین مختلف چون طراحی سایت ارزان چه منفعتی برای ما خواهند داشت.

این مطلب را هم از دست ندهید :   مرکز توانبخشی در ستارخان

 

قیمت طراحی سایت و گرانی آن

 

قیمت طراحی سایت و گرانی آن

آن چیزی که مسلم است این است که همه سایت ها به یک شکل طراحی نمی شوند و هر کدام از آن  ها قیمت هایی متفاوت برای خود دارند. به بیان بهتر در طراحی سایت به مانند تمام شغل های دیگر، کیفیت رابطه ای تنگاتنگ با هزینه دارد. بنابراین هر چه قیمت طراحی سایت بیشتر باشد، مسلماً کیفیت کار نیز بیشتر خواهد بود.

اما ذاتا طراحی سایت یک کار تخصصی است. این تخصص در کنار افزایش روزمره نیاز به داشتن انواع سایت ها باعث شده است که اصطلاحاً تقاضا از عرضه محصول بیشتر باشد. این خود به خود باعث افزایش قیمت طراحی سایت می شود.

بنابراین در مجموع به این نتیجه میرسیم که طراحی سایت ذاتا یک محصول گران محسوب می شود و در پایه ترین طراحی ها باید قیمت های نسبتا بالایی پرداخت شود. منظور ما از قیمت های بالا مسلما رقم های آن چنانی نیست اما نسبت به چیزی که تصور می شود بالاتر است.

اما وقتی به نیاز روزافزون جامعه به این نوع فروشگاه ها و همچنین وقتی تناسبی منطقی بین هزینه های یک فروشگاه واقعی با مجازی برقرار می کنیم، متوجه می شویم که بهتر است قیمت طراحی سایت را به جان بخریم و از این داستان پا پس نکشیم و این راه را قبول کنیم.

اما یک راه دیگر نیز وجود دارد. انتخاب گزینه طراحی سایت ارزان، می تواند کمی در این داستان راهگشا باشد. این نوع طراحی در واقع بیشتر به درد گروه های نوپایی می خورند که تازه میخواهند وارد این عرصه شوند و حمایت مالی چندانی ندارند. اما سوالی که در این جا مطرح می شود این است که در طراحی سایت ارزان چه ویژگی هایی لحاظ می شود و چه تفاوت هایی با طراحی سایت معمولی دارد؟ در کلام بهتر، شرکت طراحی سایت برای ارزان بودن طراحی چه کار می کند که خود نیز در این داستان متضرر نشود؟  برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید بدانیم که اصلا قیمت طراحی سایت به چیزهایی بستگی دارد سپس پاسخ این سوالات را از راه بررسی تفاوت بین طراحی سایت های مختلف بیان کنیم.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونه هنگام خرید، وایت برد با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهیم؟

 

طراحی سایت تهران

 

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت

برای پیدا کردن عوامل مختلف موثر قیمت در طراحی سایت باید اول دانست که انتظار ما از یک سایت فروشگاهی یا غیر فروشگاهی چیست؟ یک سایت در حقیقت دروازه ای به دنیایی از اطلاعات محسوب می شود. بنابراین این دروازه اولا باید کاربردی باشد و بتواند به کاربران راهنمایی های درست جهت پیدا کردن اطلاعات مورد نظر بدهد. بجز این، توانایی خدمات رسانی به حجم بالایی مراجعین را داشته باشد. بعد، یک سایت باید بتواند اطلاعات خود را به خوبی حفظ و طبقه بندی کند و همیشه این آرشیو اطلاعات در دسترس همه قرار بگیرد. در یک کلام یک مخاطب وقتی وارد سایت شما ( فروشگاهی و غیر فروشگاهی ) می شود باید بتواند در سریع ترین زمان ممکن به مهمترین خواسته های خود دست پیدا کند. این اتفاق هم باید به شکل عمومی (یعنی یک سری فاکتورهای عمومی، مانند آرشیو و خانه و … )  و هم به شکل اختصاصی ( موارد خاص که سایت شما را منحصر به فرد می کند ) در طراحی سایت رعایت شود.

حال با توجه به این نکات گفته شده می توان عوامل موثر بر قیمت یک طراحی سایت را در عناوین زیر خلاصه کرد:

  • طراحی های گرافیکی سایت
  • میزان بهینه بودن سایت از نظر سئو
  •  سریع بودن سایت
  • حجم مورد نیاز اطلاعات سایت
  • یونیک و منحصر به فرد بودن طراحی سایت
  • کاربردی و در دسترس بودن امکانات سایت
  • داشتن خلاقیت های مختلف در طراحی
  • پشتیبانی از سایت
  • امکان تغییر راحت قسمت های مختلف سایت در صورت لزوم
  • دسترسی های متنوع برای مدیر و عوامل سایت
  • اعمال سلیقه و نظر کاربر و مخاطب در طراحی سایت
  • به روز بودن طراحی
  • کپی نبودن یک طراحی
  • امنیت سایت

این ها جزئی از ویژگی های کلی است که می تواند بر قیمت طراحی یک سایت تاثیر گذار باشد. برخی از این عوامل می توانند کم رنگ تر از بقیه باشند. در واقع تفاوت اصلی یک طراحی سایت ارزان با سایر طراحی ها در این عوامل می باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بهترین مشاوران حرفه ای انتخاباتی کشور

 

طراحی سایت ارزان

 

طراحی یک سایت ارزان

همانطور که گفتیم اگر برخی از عوامل بالا را کم رنگ تر و یا حذف کنیم می توانیم به یک طراحی سایت ارزان برسیم. اما چه عواملی را می توانیم کم رنگ یا حذف کنیم؟

وقتی یک گروه نوپا می خواهند یک سایت داشته باشند، بهتر است چندان روی یونیک بودن و منحصر به فرد بودن و کپی نبودن نوع طراحی حساسیت زیاد نداشته باشند. اتفاقا اگر این طراحی ها به شکل درست انجام بگیرد. علاوه بر داشتن هزینه کم، خود به خود تبلیغی مناسب نیز محسوب می شود. بجز این یک مدیر سایت وقتی می خواهد کمی کمتر خرج کند باید قسمتی از نیاز به راحتی را در خود از بین ببرد و سعی کند با موارد مختلف در سایت کنار بیاید. موارد دیگر بسته به نیاز خود شما می تواند تعیین شود. البته در این مسیر حتما از نظر کارشناسان و متخصصین استفاده کنید تا علاوه بر هزینه پایین، کیفیتی مناسب نصیب شما شود.

اما نکته آخر اینکه گاهی تصور می شود طراحی سایت تهران یا طراحی سایت کرج باید قیمت های بالاتری به نسبت سایر مناطق داشته باشند. در این حالت باید گفت که یک شرکت طراحی سایت معتبر و مناسب بدون توجه به این موارد سعی می کند قیمتی مناسب با بودجه مخاطبان خود ارائه کند. اینترنت یک فضای فرا منطقه ای است، بنابراین تا حدودی طراحی سایت نیز می تواند فرا منطقه ای محسوب شود.