گوگل در آن واحد می تونه ده ها پروژه غیر قابل تصور رو بردوش بگیره و اونا رو همزمان پیش ببره (و البته هیچ کدوم رو به ثمر نرسونه). اما نوآوریای گوگل و ذهن خلاق کارمندان و مدیران اش شهره خاص و بیشتر.

همه می دونن که در آزمایشگاهای مخوف گوگل چیزای جالبی در جریانه و شاید در آینده ای نزدیک، تماشاگر انقلاب گوگل در زمینه های بسیاری باشیم. از بین تموم این شایعات و گفته های در گوشی، تعدادی شون بسیار معروف ان و بسیاری هم شایعه ای بیش نیستن.

در ادامه مطلب مروری بر ۱۶ حقیقت باحال در مورد گوگل داریم که شاید اطلاعی از اونا نداشتین.

گوگل دارنده چندین دامنه مختلفه که ممکنه کاربران بین وارد کردن نشانی گوگل، به اشتباه اونو تایپ کنن. مثل gooogle.com یا gogle.com و googlr.com. این شرکت حتی دامنه ۴۶۶۴۵۳ دات کام رو هم در اختیار داره.

 

در سال ۱۹۹۸ که گوگل راه اندازی شد، کاربران در طور روز، ۵۰۰ هزار جستجو انجام می دادن، حالا این رقم به ۲ میلیون در ثانیه رسیده!

 

گوگل معمولا سراغ پروژه هایی میره که توانایی عوض کردن زندگی میلیونا نفر رو داره اما بعضی وقتا هم سراغ پروژه های کوچیکی میره که واسه تعداد بسیار کمی مهمه. در سال ۲۰۱۲، گوگل زبون چروکی (زبون سرخپوستای آمریکایی) رو به جیمیل اضافه کرد.

 

 

وقتی که استریت ویو راه اندازی شد، این سرویس فقط از ۵ شهر آمریکا با دوربین ۵ مگاپیکسلی تصویر داشت. اما حالا این سرویس از همه قاره ها با دوربین ۷۵ مگاپیکسلی تصویر داره.

 

بیشتر از ۶ میلیارد ساعت در طول هر ماه در یوتوب ویدیو تماشا می شه. به طور تقریبی، هر فرد در کره زمین، ماهانه یه ساعت ویدیو تماشا می کنه.

 

یوزرهای یوتوب هر دقیقه ۳۰۰ ساعت ویدیو روی این بستر آپلود می کنن.

 

سال گذشته ۱ میلیارد گوشی موبایل اندرویدی به بازار عرضه شده. این یعنی گوگل صاحب ۸۱ درصد کل بازار تلفنای همراه س.

 

گوگل تقریبا ۵۳۶۰۰ کارمند داره که این تعداد رو در ۷۰ دفتر در ۴۰ کشور دنیا پخش کرده.

 

وقتی گوگل بخواد چیزی رو بخره، براش مهم نیس که چه قیمتی داره، اونو بی درنگ می خره. طی سالای گذشته، گوگل ۱۷۰ شرکت نوپا و بزرگ رو خریداری کرده که کل قیمت ۱۰ شرکت اول، ۲۴٫۵ میلیارد دلار می شه.

 

 

سرگی برین و لری پیج اولین لوگوی متفاوت گوگل رو در آگوست ۱۹۹۸ طراحی کردن. از اونجایی که اونا قصد رفتن به فستیوال Burning Man در صحرای نوادا رو داشتن، می خواستن مردم بدونن که اونا چه برنامه ای دارن و حالا می بینیم که این موضوع تبدیل به رسمی روزانه شده.

 

ایندکسای سرچ گوگل از دید اندازه، ۱۰۰ میلیون گیگابایت حجم داره. صد هزار هارد یه ترابایتی رو که کنار هم بذارین، همین قدر می شه.

 

مردم اونقدر به گوگل اکتفا می کنن که یه بار در سال ۲۰۱۳، وقتی که گوگل داون شد، ترافیک اینترنت ۴۰ درصد کم شد.

 

گوگل شاید تنها سایتی باشه که می خواد زمان حضور کاربران روی سایتش رو «کاهش» دهد.