گردشگری
گردشگری

قیمت بلیت موزه ها و سایت های جهانی کشور در شرایطی که تورگردان ها از رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول گرفته بودن که تغییر نکنه، دونرخی و هم اینکه گران شد.

به گزارش ایسنا، اعضای جامعه ی تورگردانان ایران چند وقت پیش با رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – محمدشریف ملک زاده – جلسه ای داشتن و در اون با اشاره به مصوبه ی هیأت وزیران درباره ی زیاد شدن قیمت ورودی سایت های تاریخی و موزه ها و هم اینکه دونرخی شدن این ورودی واسه اتباع خارجی و ایرونی، رقابت های این مصوبه رو در صنعت گردشگری و اثر اون رو بر ورود گردشگران خارجی گوشزد و فکر کردن ساز وکاری رو واسه مقابله با اثرات منفی این مصوبه، درخواست کردن.

در حالیکه تورگردانان منتظر ارائه شدن راه حلی از طرف رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این باره بودن، معاونت میراث فرهنگی افزایش اندازه ورودی موزه ها و سایت های تاریخی رو واسه اتباع خارجی اعلام کرد.

مسعود علویان بالاترین جایگاه – معاون میراث فرهنگی کشور – در این مورد گفته: اندازه بازدید از سایت های تاریخی که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده ان، واسه خارجی ها ۲۰هزار تومن و واسه ایرونی ها دوهزار تومنه. هم اینکه مبلغ ورودی موزه ها واسه اتباع خارجی ۱۰هزار تومن و واسه اتباع ایرونی، یه هزار تومن تعیین شده.

محمدعلی واقفی – قائم مقام جامعه ی تورگردانان ایران – در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: ما با دونرخی شدن ورودی سایت های تاریخی و موزه ها در حضور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام مخالفت کردیم، چون اثر بد اون بیشتر از منافعشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های منتخب امروز ۲ اسفند ۱۳۹۱

اون اعلام کرد: قرار بود مصوبه ی هیأت وزیران که در اون، ورودی موزه ها و اماکن تاریخی واسه خارجی ها ۱۵هزار تومن تعیین شده، از اول دی ماه اجرا شه که اطلاع داریم تا این لحظه اجرا نشده. ما به راهکارهای رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوش بین هستیم و لازمه دوباره موضوع رو پیگیری کنیم.

سیدهادی شیرازی – دبیر جامعه ی تورگردانان ایران – هم در این باره با تأکید بر این که ایران یه مقصد فرهنگی واسه گردشگران خارجی به شمار میاد و خارجی ها می آیند که موزه ها و سایت های تاریخی ایران رو ببینن، گفت: تا حالا به هر موزه یا سایت تاریخی در کشورای خارجی سفر کرده ام، ندیده ام ورودی ها دونرخی باشه حتا موزه ی «لوور»، قیمت این موزه فقط یکشنبه ها با دیگه روزا فرق داره، یعنی قیمت بلیت این موزه یکشنبه ها کمتره تا مردم بیشتری به موزه برن.

: وقتی گردشگران به کشوری مانند فرانسه می روند، هدف شون فقط دیدن «لوور» نیس، اون قدر جاذبه های گردشگر این کشور زیاده که ۷۵میلیون نفر رو با انگیزه های متفاوت جذب کنه. حتا شاید تعداد خیلی از گردشگران اصلا به لوور نرن.

شیرازی گفت: ما با این گونه کشورها فرق زیادی داریم؛ بیشتر انگیزه ی سفر یه گردشگر به ایران، دیدن سایت های تاریخی و موزه هاست. ما وقتی به این گردشگران افزایش اندازه بلیت هواپیما یا هتل رو اعلام می کنیم، اون ها ناراحت می شن؛ اما وقتی گران شدن اندازه موزه ها و اماکن تاریخی رو اطلاع می بدیم، عصبانی می شن، چون هدف این گردشگران دقیقا دیدن این آثاره.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی روز شنبه ۲۷ شهریور ۸۹

ایشون گفت: اندازه های اعلام شده واسه موزه ها و سایت های تاریخی واقعا زیاده. اگه دلیل، گرانی ارزه مگه ارز چقدر گران شده که اندازه موزه ها و اماکن تاریخی رو ۱۰ برابر کرده ایم؟

ایشون در ضمن گفتن: رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول داده بود واسه گردشگران خارجی که با تور به ایران سفر می کنن، نامه نگاری کنه تا این قیمت ها رو دست کم واسه اون ها افزایش ندن. ما باید دوباره درخواست خود رو مطرح و موضوع رو رسیدگی کنیم، چون این روش اصلا غلطه و این فرق قیمت میان اتباع ایرونی و خارجی حتما به چشم گردشگران خارجی میاد و این موضوع، خیلی باحال نیس.

ایسنا