نماشویی را می توان عضوی از خدمات نظافتی ساختمان دانست که برای شستشوی سطح نمای ساختمان به وسیله ابزار و متد ها و مواد مخصوص نماشویی استفاده می شود. نمای ساختمانها از المانهای بسیار مهم در زیبا نمودن جلوه شهر است.

 

لذا باید به زیباسازی و پاک نمودن آنها از آلودگی ها توجه خاصی مبذول داشت .نماشویی یا همان شستشوی نما، سهم عمده ای در زیبایی بخشی و آراستگی ساختمان دارد. از دیدگاه زیبائی شناختی هرچه نمای بیرونی یک سازه یا ساختمان تمیزتر باشد، آن سازه و مجموعه زیباتر، جذاب تر و چشم نوازتر خواهد بود.

 

به دلیل آلودگی بیش از حد هوا و وجود باران‌های اسیدی و آلوده، به مرور زمان لایه ای از مواد اسیدی و خوردنده روی سطوح جمع شده و باعث کثیف شدن آن می‌شود. جنس این لایه‌ها می‌تواند از اکسید نیتروژن، اکسید سولفور، اسید کربنیک و اسید نیتریک و … باشد که اگر به موقع شسته نشوند علاوه بر زشت شدن نمای ساختمان و سازه‌ها با نفوذ به لایه‌های زیرین باعث از بین رفتن تدریجی آنها می‌شوند.

 

شستشوی نما ی ساختمان علاوه بر زدودن آلودگی و زیباتر کردن ساختمان، نقش مهمی در عمر و دوام نمای ساختمان دارد.

ارتفاع ساختمان یک عامل تاثیر گذار بر هزینه نماشویی می باشد و همچنین در مدت زمان اتمام کار نیز تاثیر می گذارد.

عامل تاثیر گذار دیگر نوع نما می باشد و اینکه نما از چه نوعی است، یک عامل مهم برای تیم اجرائی می باشد.

نوع جنس نما بسته به نوع جنس نمای ساختمان متد ها و روش های گوناگونی بکار گرفته می شود تا سطح نما آسیب نبید و بتوان کیفیت زیادی را در خدمات

این مطلب را هم از دست ندهید :   اسرار موفقیت در کنکور چیست؟

بدست آورد.

 

دلایل شستشوی نما (نماشویی)

– هنگام انجام عملیات بنایی، معمولا نمای ساختمان به علت پاشیده شدن انواع ملاتها یا قیر و آسفالت کثیف می شود بهتر است این آلودگی ها قبل از استفاده از ساختمان، از سطح نما گرفته شود. درمواردی که جرم روی نما کم و سطحی باشد، می توان با استفاده از آب و سنباده غیر سیمی یا مویی و در مواردی سنگساب دستی سطح را سایش داده و تمیز کرد. لکه های قیر را می توان تراشید. این کار بهتر است هنگام صبح که هوا خنک تر است انجام شود. اثرات باقی مانده قیر را می توان با خمیری که از ترکیب ” تالک” و یا ” گل مهل” یا حلالی همچون ” تولوئن ” و یا ” تری کلروراتیلن ” و یا ” جوهرهای معدنی” به دست می آید، پاک نمود. پس از خشک شدن خمیر، آن را با برس از سطح نما می تراشیم. همچنین می توانیم پارافین را روی محلی که قیر به صورت مذاب و لکه بر سطح آجرکاری نشسته است، بکشیم و لکه ها را پاک کنیم.  – لوله های بخاریهایی که گالوانیزه نیستند، در اثر نفوذ آب باران و برف، زنگ آبه قهوه ای رنگی در سطح نما ایجاد می کنند. این لکه ها را با آغشته نمودن محل به محلول پارافین، می توان از بین برد.

روش های شستشوی نما

در نماشویی ساختمان و شستن انواع نما دستگاه واترجت کاربرد عمده ای دارد زیرا در عین واحد میتواند آب را تا ۴ متر و با قدرت بسیار بالا به سطح نمای ساختمان بپاشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   گل مصنوعی و گیاهان مصنوعی

همین دستگاه براحتی قابلیت نصب در تمامی ساختمان ها را دارد و دلیلش اینست که هم بطور بنزینی و هم با برق ۳ فاز کار میکند.

روش نماشویی بسته به نوع نما متفاوت است که نمونه هایی از آن را در مطالب پایین به طور مختصر توضیح می دهیم.

https://namashoyi.com/Uploads/Web/Blog/washing-tips/washing-exterior-building-company.jpg

شستشوی آجر نما (سندبلاست):

معمولا در نماهای قدیمی و جدید از آجر برای ترکیب دادن در طراحی سازه کار می شود.
برای شستشوی نمای آجر ۳ سانت که رنگ آن زرد می باشد باید از سندبلاست استفاده کرد.

روش سندبلاست یعنی در شستشو از متریالی مانند سیلیس و یا همان سنک های خورد شده ریز شده استفاده می شود.
دستگاه سندبلاست به دو نوع تقسیم می شود:

۱- شستشوی نمای آجری با دستگاه سندبلاست خشک

۲- شستشوی نمای آجری با دستگاه سندبلاست خیس و با آب

روش اول در جاهایی و در نماهای آجری به کار می رود که امکان استفاده از آب وجود نداشته باشد مثل نورگیر های مرکزی ساختمان ها و یا در داخل سازها و همچنین این روش برای آجر های نسوز و بهمنی باید اجرا شود, که آسیب به آجر نرساند.

اما روش دوم شستشوی آجر نما با دستگاه سندبلاست خیس و با آب معمولا برای آجرهای ۳ سانت زرد استفاده می شود که از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
در کل دستگاه سندبلاست دستگاهی است که لایه برداری می کند و هرگونه جرم و کثیفی عمقی نما را از بین می برد.

شرکت نماشویی ساختمان در تهران

تیم ارتفاع کاران آسمان یک شرکت معتبر و معروف در حوزه نماشویی ساختمان و کلیه خدمات کار در ارتفاع می باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :    اجاره اپارتمان مبله ارزان

برای مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۲۶۸۸۸۵۶۹ تماس بگیرید