اگه تا بحال رویای خاموش کردن لامپای منزل با به کار گیری ریموت کنترل تلویزیون خود رو داشتین باید بگیم که رویای شما به زودی به حقیقت تبدیل میشه.

این وعده ایست که یه شرکت فرانسوی به نام Sevenhugs داده و باور داره با به کار گیری وسیله ای به نام اسمارت ریموت قابل تحققه و در آخر می تونه کنترل هر کالای هوشمندی رو در خونه شما به دست بگیره.

بعد از انجام تنظیمات اولیه واسه این دستگاه کافیه که اونو واسه نمونه به سمت لامپ مورد نظرتون بگیرین تا نمایشگر روی ریموت کنترل تغییر وضعیت داده و لامپی رو نشون بده که می خواین روشن یا خاموشش کنین.

در مثالی دیگه کافیه که دستگاه رو به سمت پلیر سونوس بگیرین تا نمایشگر دوباره تغییر شکل یافته و امکان کنترل موسیقی رو واسه شما جفت و جور کنه.

البته الان، شرکتایی مثل Comcast و Logi ریموت کنترلایی با توانایی برنامه ریزی در اختیار کاربران خود قرار میدن تا کاربران بهتر بتونن خونهای پر از لوازم و وسایل خود رو مدیریت کنن.

لوازم هوشمند خونگی مرتبا با استقبال بهتری از طرف کاربران روبرو می شن. اما ایرادی که این موضوع داره، کنترل و مدیریت بهینه اینجور دستگاه هاییه.

ریموت کنترل طراحی شده به وسیله Sevenhugs شکلی مثل اسمارت فون داره و نمایشگری روی اون تعبیه گردیده که بسته به نوع دستگاهی که گجت رو به سمتش می دید، تغییر شکل میده.

روند کاری دستگاه هم اینه که از تعدادی لامپ، قطعات کامپیوتری هوشمند و حسگرهای موقعیتی بهره میگیره تا نقشه ای حدودی از منزل شما رو جفت و جور کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی اپلیکیشن ایگرگ؛ حل آنلاین سوالات درسی

کافیه به دستگاه موقعیت جنسای درون منزل خود رو یاد بدین و بعد از اون، تنها ریموت رو به سمت وسیله مورد نظرتون بگیرین و فرمون دلخواهتون رو صادر کنین.

اما همه این قابلیتای دستگاه باعث می شه که مصرف باتری بالایی داشته باشن و درنتیجه لازمه که دست کم روزی یه مرتبه اونو شارژ کنین.

Simon Tchedikian مدیر عامل شرکت Sevenhugs اعلام داشته که این ریموت حاصل تلاش دو ساله این شرکته تا هر طور که شده، مشکلاتی که در مورد دستگاه های هوشمند وجود دارن و مرتبا هم بیشتر می شن رو از پیش پای کاربران برداره.

امروزه، اپلیکیشنا، وبسایتا و هابای زیادی واسه مدیریت همه این دستگاه ها وجود دارن اما پیش بینی شده که این ریموت روند کنترل اونا رو خیلی آسون کنه.

Simon Tchedikian در ادامه گفت: تا به امروز، راهکارهای زیادی واسه کنترل همه دستگاه های موجود در منزل نبود اما با ساده کردن روند کار با این دستگاه ها میشه مردم رو به خریدشون راضی کرد.

قیمت تعیین شده واسه اسمارت ریموت برابر با ۲۰۰ دلاره و همراه با سه لوازم جانبی جدا از هم ارائه می شه که امکان کنترل لامپ و وسایل وصل رو واسه کاربر جفت و جور می کنن.

مدیر عامی شرکت سازنده این محصول اعلام داشته که الان امکان به کار گیری اون همراه با دستگاه های محبوبی مثل اسپیکرهای سونوس و ترموستات نست جفت و جوره و حتی قراره که اپلیکیشنی واسه اون ارائه شه که امکان کنترل دستگاه های بیشتری رو جفت و جور می کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   هر آنچه از سرویس های دوره ای خودرو باید بدانید- بخش دوم

در مورد دستگاه های قدیمی تری مثل تلویزیونا که از بلوتوث پشتیبانی نمی کنن، این شرکت مشغول ساخت باکس جداگونه ایست که از سیگنالای مادون قرمز واسه ایجاد رابطه با دستگاه استفاده می کنه.

دریافت پیش سفارش واسه این محصول از دو ماه دیگه شروع می شه و عرضه اون از ماه سپتامبر شروع می شه.